La Brif de Laza contará con 60 bomberos forestal en verano

BRIF LAZA CAMPAÑA INVIERNO (1)
photo_camera Uno de los integrantes de la Brif en una quema controlada este invierno.
Sus integrantes alertan de que cada año que pasa “os incendios son moito máis devastadores”

La Brif de Laza ya está haciendo balance de estos meses de trabajo y preparándose para la campaña de incendios, que arranca el próximo 17 de junio. La temporada de lucha contra los incendios contará con 60 bomberos forestales disponibles y 2 helicópteros, frente a las 20 personas que estuvieron disponibles de febrero a abril y los nueve que están de guardia -rotando- cada semana para acudir a un incendio.

En lo que respecta a los fuegos durante la campaña de prevención, desde la Brif de Laza consideran que Galicia sigue la misma tendencia, mientras que en España se están incrementando los incendios. “En Galicia foise librando, pero acudimos a incendios forestais difíciles en Asturias, Castellón, Extremadura, e incluso a nivel internacional como foi Chile e agora vai un compañeiro a Canadá”, explica Cristobal Medeiros, integrante de la Brif. “Aquí houbo sorte porque, aínda que febreiro foi o mes máis seco dos que se teñen rexistros, de novembro a xaneiro choveu moito, o que facilitou as cousas”, añade. 

Ahora, cruzan los dedos para que venga un verano tranquilo y son claros: “É moi difícil saber que vai pasar, pero vendo como está a tendencia dos últimos anos…”, confiando en que la lluvia calme la situación. “Se chove cada 15 ou 20 días vai ser un verán tranquilo, como fai dous anos, pero se vén un verán caloroso, que é o que apunta, podemos vivir un verán como o do ano pasado, con incendios moi duros”, remarca Medeiros, quien aprecia que año tras año “os incendios son máis devastadores, se o ano pasado se queimaron mil hectáreas, este ano tocarán dúas mil”.

Esto lo achaca a que cada vez hay más abandono y combustible. “Antes había hortas, campos con vacas, non había monte para arder, o que ardía era un espazo concreto pero non se propagaba como agora, hai moita cantidade de maleza, moito combustible e falta moito campo cuidado”, lamenta este bombero forestal.

Por ello, desde la Brif de Laza se dedicaron desde noviembre a la limpieza de los montes y a tareas de prevención, para anticiparse a los fuegos. En esta campaña que está a punto de finalizar, los integrantes de la Brif de Laza realizaron labores de quemas controladas, limpieza de fajas y desbroces en diferentes áreas. “Esta temporada, aínda que a nosa zona de actuación é o distrito XIV Verín-Viana, estivemos traballando en concellos próximos ao distrito como Allariz, Xunqueira de Ambía, Paderne de Allariz, así como no distrito, especialmente en Cualedro”, explica Daniel Fernández, otro integrante de la Brif de Laza.

Trabajos importantes y necesarios para anticiparse a los incendios y mantener limpios los montes, así como la regeneración de pastos. 

Te puede interesar