25-S | ELECCIONES GALLEGAS

Un salto por Ourense

photo_camera Ánxeles Cuña, Xosé Mosquera, Noa Presas, Noela Blanco, Carlos Vázquez, Marisol Díaz y Miguel Caride.

Los cabezas de lista de por Ourense de los siete principales partidos conversan con La Región horas antes de la pegada electoral y pactan volver a repetir las charla después del 25 de septiembre.   

Esto non funciona", advierte Noa Presas. A los cabezas de lista por Ourense de las siete principales formaciones que se presentan a las elecciones gallegas se les ha pedido que se sitúen para la fotografía por afinidad política en el hipotético caso de que después del 25 de septiembre sea necesario pactar para formar Gobierno. "A min vanme deixar soa nunha esquina", bromea Marisol Díaz. De izquierda a derecha se colacan Noa Presas (BNG), Ánxeles Cuña (En Marea), Miguel Caride (Democracia Ourensana), Noela Blanco (PSOE), Xosé Mosquera (Compromiso por Galicia), Carlos Vázquez (Ciudadanos) y Marisol Díaz (PP) 

"E que a xente non é sincera", prosigue Presas cuando Miguel Ángel, el fotógrafo, decreta juego revuelto para ordenar a los candidatos según su criterio estético. Minutos antes habían accedido a saltar para la cámara porque representar a Ourense en el Parlamento gallego bien merece un brinco del tamaño de las letras OU en cuerpo gigantesco que reciben al visitante en la plaza Pablo Iglesias con la calle Rodríguez Castelao. "É unha mistura entre o galeguismo e o progresismo de esquerdas como o perfil do noso candidato", aprovecha Noela Blanco para colar en la conversación a Xoaquín Fernández Leiceaga. Tres de los siete aspirantes a un escaño son novatos en una campaña electoral, aunque la ilusión y las ganas no menguan con la veteranía. Cuatro son mujeres. "É un orgullo e un primeiro paso, pero non é suficiente porque hai que aplicala en todos os eidos para que non haxa unha fenda salarial ou a violencia de xénero", opina Noela Blanco. "É unha boa nova tantas candidatas", añade Ánxeles Cuña antes de marcharse al ensayo de la obra de teatro que está ultimando. "Aínda que é positivo non é suficiente porque non poden ser candidaturas cosméticas", matiza Presas. Marisol Díaz comparte la opinión expresada por los hombres: "A min dame igual home ou muller, a igualdade demóstrase no día a día e non nunha lista". "As listas son importantes", corrige Presas. "A igualdade non é unha amenaza para os homes e temos que loitar para que sexa así", sentencia Blanco. 

La cafetería en la que se celebra la animada charla antes de que principie la refriega electoral curiosamente se llama La Confianza. "Confianza é o que temos que transmitir estos días", apunta Marisol Díaz. Ha aceptado ser cabeza de lista del PP por "compromiso cun proxecto no que traballei dende abaixo e vexo que da os seus froitos". Con la socialista Noela Blanco ya coincidió durante unos meses en la Cámara gallega. La dos tienen muchas papeletas para volver a encontrarse en el Hemiciclo: "Eu preséntome porque é máis necesario que nunca cambiar as cousas; a política ten que cambiar e mellorar a vida da xente".

Ésta es la tercera ocasión en la que Noa Presas enseña su sonrisa en un cartel electoral del BNG: "Hoxe tócame a min, mañá será outra persoa porque a xeración do Nunca Máis é a que ten que traballar para  mellorar a vida de todos os galegos". El representante de Compromiso por Galicia, Xosé Mosquera, también repite la experiencia de las últimas municipales. "Volvo a dar o paso para contribuír a acabar coa corrupción e o actual descreto da político. A mocidade vai ser decisiva", proclama este funcionario de la Diputación. 

Carlos Vázquez se alistó en Ciudadanos porque "teño dous fillos e quérolles deixar un mundo mellor. Eu sinto un gran compromiso coa sociedade". Neurólogo e inspector del Instituto Nacional de la Seguridad Social, quizá sea el más desconocido, situación que pretende remediar con la actual campaña. Miguel Caride, abogado y músico, decidió comprometerse con Democracia Ourensana por "romanticismo". "Pasei de criticar a recibir críticas, pero a xente ten que involucrarse e dar unha man por esta terra", explica. Por el momento, ya considera un gran logro de su formación que Alberto Núñez Feijóo haya prometido un parque acuático en Ourense como aparecía en el programa de Democracia Ourensana en las últimas elecciones municipales. "Foi saber que nos presentábamos e acadalo", bromea.

FUTUROS PACTOS

La última encuesta del CIS está fresca y pronostica mayoría absoluta de Alberto Núñez Feijóo, por lo que no necesitaría un préstamo de otro partido para seguir en San Caetano. Como no se creen los sondeos, o eso dicen, en caso de ser necesario un pacto Carlos Vázquez ya señaña que "non pensamos con quen pactamos senón o que pactamos, aínda que sería con forzas constitucionalistas que unan e non dividan". "A nós interésanos o que pactamos e con quen pactamos", precisa Caride. "Nestes tempos de teatro e postureo a historia di que o BNG sempre axudou a botar ao PP. Falaríamos con PSOE e En Marea pero sen dar cheques en branco", añade Presas.

Mosquera desliza que Compromiso por Galicia podría compartir pista con PSOE y BNG, aunque critica que a En Marea el galleguismo se le escape por las costuras. "Se pactamos as forzas de esquerda sería un bo exemplo para o Estado", había manifestado con ilusión Ánxeles Cuña minutos antes. 

"Podríamos repetir esta conversa despois das eleccións. Paseino fenomenal", sugiere Noela Blanco. "Pero mellor cunha cea e despois unhas copas", apunta Miguel Caride. Hay pacto. 

Te puede interesar