Chandrexa de Queixa participará en el programa “Arrieiros Somos” de Rubén Riós

Un momento de la serie "Arrieiros somos", de Rubén Riós.
photo_camera Un momento de la serie "Arrieiros somos", de Rubén Riós.
El actor y presentador visitará este municipio del Macizo Central el próximo lunes para grabar un nuevo capítulo de su proyecto “Arrieiros Somos”, una serie de documentales con los que pretende dar voz al rural gallego.

Chandrexa de Queixa recibirá este lunes, 15 de marzo, a Rubén Riós para grabar un nuevo episodio de “Arrieiros Somos”. Puntualiza Riós que “Arrieiros Somos nace coa necesidade de entreter, aínda que o está a facer, senon coa necesidade de empoderar a un colectivo que en xeral creo que nestes momentos é pouco escoitado e pouco valorado, que son as nosas persoas maiores”.

Resaltan en estos capítulos la voluntad de empatizar con todos esos mayores en los que las miradas de pena e incomprensión son latentes. Rubén vivió eso durante la primera parte de la pandemia, en donde vivió esas expresiones en su propia casa dándose cuenta como él explica “chega un momento no que te convirtes en pai de teus pais”. Tras una primera miniserie de documentales bajo el nombre de “Camiñantes do noso”, con la que Riós remarca: “Percorrín aldeas da Vía da Prata desde a Canda ata Compostela", y siguiendo más o menos el mismo formato, nació “Arrieiros do noso” compuesta por 12 capítulos para allegarse a aldeas gallegas escuchando a sus personas de mayor edad. El éxito no tardó en llegar y las reproducciones de cada uno de los episodios fue en aumento, haciendo así que ya se comiencen a grabar los capítulos de la siguiente temporada. En lugar de hacer denuncia o censura apostó por escucharlos, “cando falan de cousas que a uns ou a outros non lle gusta escoitar, pois hai que escoitalas, e nesa reflexión de escoitar máis ás persoas e menos comezamos a achegarnos ás aldeas”, dice cuando se refiere a Chandrexa de Queixa, una de esas que según el entra dentro de los lugares con una riqueza brutal, un paisaje impresionante y gente llena de valores como los de antes.

Explica que aunque la tecnología y los adelantos que tenemos son fundamentales él prefiere los valores aprendidos en la educación de 1912. “Agora todo é máis máis rapidez, efímero, é máis fume”, afirma el productor recordando todo lo aprendido en estos meses de nuestra tercera edad. “Atopeime ca soidade nos pobos, que xa estaba antes do covid e estará, esa que agora se multiplicou e nos leva a un impacto na saúde mental moi forte”.

En Chandrexa de Queixa el protagonista será Flaminio, un vecino del municipio que tal como Riós nos indica tiene las dos partes del rural, el amor por la tierra y sus valores y además ya que fue un señor que en aquel entonces pudo estudiar, pues le sumamos ese saber, “ten esas dúas partes que o fan super completo, amor polo rural e o facer mundo”. Además de este protagonista visitará varios lugares en el municipio al que Rubén explica “estar ligado desde os meus estudios no seminario dous anos onde o meu compañeiro era de Chandrexa, Alberto Vasallo, e despois de moitos anos, eu si que coñecía o Macizo Central, pero collinlle máis cariño gracias a Raquel. Ela me adentrou máis na Chandrexa actual, e desde o primeiro momento deste proxecto, Chandrexa estaba na miña folla de ruta, un lugar bonito, con xente que ten esos valores, e tamén un perfecto e fermoso descoñecido”, cuenta el presentador y productor sobre su grabación en este municipio el lunes de marzo.

Te puede interesar