INTERNACIONALIZACIÓN
La experta vitivinícola Beth Willard descubre bodegas de la D.O. Monterrei
ENTREVISTA
Filósofa de formación, amais de museólogo, conservadora, restauradora, xornalista e escritora, Torrado Queiruga presenta o seu novo poemario, “Ouveos fractais”.
De tódalas súas profesións, que é o que máis a move?
Son todas e algunha máis, entre elas cidadá do mundo á que lle encanta viaxar e coñecer novas culturas. Só así se pode ententer tal interrelación que se dá sempre pola curiosidade.
Como ve a situación actual dos museos a nivel galego?
Deberían de ser menos endogámicos, debemos comezar a darlles alas para que medren e non sexan locais de simple acumulación. Debemos “forxar museos” que teñan todas as funcións que segundo a lei de patrimonio histórico español e a ley de patrimonio de Galiza lles presupoñen. Teñen que xerar riqueza a todos os niveis e para iso precisamos tamén a persoal competente ao mando dos mesmos, se castramos as súas funcións dende a política... fraco favor lle facemos á cultura.
Está ao día da situación cultural da cidade de Ourense?
É moi semellante á doutras cidades e vilas de Galiza. Mentres non valoremos á cultura en si mesma e pensemos que é un simple adorno do que botar man para adobiar cousas máis “serias”, estaremos relegando a súa dimensión e a todos os axentes culturais que interactúan. Adoita pensarse que quen nos dedicamos a este ámbito o facemos porque nos gusta, por caridade, por vocación, e que non debemos comer nin pagar facturas. Sempre ao servizo de outros poderes fácticos.
Cal é o estado da cultura galega no que vai de século?
A cultura en Galiza sempre foi moi vizosa, con moita calidade: na escrita, na música, na arte dramática, na pintura, na escultura. Sempre fomos potencia e seguimos a selo, pero estase a apostar por ela? Cada vez, culturalmente falando, estamos máis precarizadas. Temos unha televisión pública secuestrada, que antes apostaba pola dobraxe en galego, pola boa ficción en galego, por actrices e actores que eran impecables no seu traballo. As axudas no sector musical tamén se eslúen entre os dedos, a nivel editorial xa nada temos que dicir porque a deriva é moi evidente, cantas axudas ao libro galego se esvaeceron? A nivel pictórico ou escultórico ocorre o mesmo.
Esta obra está “dedicada a todas as mulleres sen voz e a todos os que ouvean canda elas”.
É colaborativa, ademais dos meus poemas conta con obra visual doutras artistas. Todas cederon a súas obras para que, xunto coa miña, fose un ouveo coral, feminino e feminista. Pero tamén solidario, porque o 10% de cada exemplar destínase á axencia das Nacións Unidas de axuda ás refuxiadas palestinas, non se pode consentir un xenocidio desta magnitude e seguir calada. Estes ouveos son tamén un paseo incómodo pola realidade de tantas de nós, antergas, actuais e futuras. Este poemario busca remexervos por dentro, facernos matinar.
Contenido patrocinado
También te puede interesar
INTERNACIONALIZACIÓN
La experta vitivinícola Beth Willard descubre bodegas de la D.O. Monterrei
RECORRIDO POR BODEGAS
Expertos vitivinícolas europeos descubren el territorio de la D.O. Monterrei
VISITA AO XACEMENTO
Os últimos achados do Castelo de Lobarzán, ao descuberto
EVENTO VITIVINÍCOLA
La D.O. Monterrei muestra sus vinos y teje sinergias en Tenerife
Lo último
PRIMERA FEDERACIÓN
El Ourense CF perdona y pierde ante el CD Lugo (2-1)
PRIMERA FUTGAL
El empate les supo a poco al Maceda y Peroxa (1-1)
PRIMERA FUTGAL
El Maside vuelve a sonreír a costa del Allariz (1-2)