EL MACHISMO NO CESA
La violencia de género no da tregua: 2,4 denuncias al día en Ourense
O Centro Cultural Marcos Valcárcel acolle desde onte a exposición “Afonso X e Galicia”. Nela faise un percorrido por unha das figuras máis relevantes da cultura europea a través de documentos e testemuñas arqueolóxicas, literarias e musicais que amosan a súa pegada na cultura galega no medievo. No acto de inauguración, celebrado onte, participaron o presidente da Deputación, Manuel Baltar; a presidenta do Consello da Cultura Galega, Rosario Álvarez; os comisarios da exposición, Antoni Rosell e Afonso Vázquez Monxardín, e a xefa territorial de Cultura da Xunta de Galicia, Sandra Quintas.
E, sendo esta unha mostra moi vencellada á arte sonora, nas salas do centro cultural soa xa a música tradicional das frautas traveseiras e das violas. Nas súas vitrinas, expóñense diversos instrumentos medievais, coma a rota, de forma triangular, e neste caso reconstruída tomando como referencia o pórtico do Paraíso da catedral ourensá. Así mesmo, está presente o organistro, instrumento tamén medieval que se toca coa axuda dunha manivela, e que evolucionaría cara á zanfona coa contribución de cegos e mendigos. A mostra reivindica ao oído como sentido más necesario, ao ser vehículo para o entendemento do home.
Manuel Baltar agradeceu a iniciativa do Consello da Cultura Galega coa mostra, na que tamén participa a Deputación, e que permitirá comprobar “o inxente traballo cultural do Rei Sabio, que levou á maior cualificación á lingua galega tanto na lírica profana como relixiosa na Idade Media, e que contemplou o plurilingüismo como un elemento esencial da cultura”. Nesta liña, felicitou e destacou o labor dos comisarios cunha expresa mención “a outro Afonso, Vázquez Monxardín, que moi acertadamente completou esa visión ourensá”. Foi el o encargado de efectuar un “xiro auriense”. “A relación de Afonso X coa provincia queda demostrada coa composición de pezas como o poema adicado á virxe de Reza”, explicou.
O outro comisario, Antoni Rosell, destacou a vixencia do patrimonio termal da provincia máis aló dos séculos. “Xa desde a Idade Media a xente acudía a elas a curarse e socializar. A novela Flamenca (de autor anónimo), na que se baseou Rosalía para ‘El mal Querer’, ocorre nuns baños termais”.
Sandra Quintas, xefa territorial en Ourense da Consellería de Cultura e Turismo, representou a Xunta no acto e desexou que a mostra se convirta na “exposición da esperanza” agora que remata o Estado de Alarma.
Para Rosario Álvarez, presidenta do Consello da Cultura Galega, deuse unha “ocasión excepcional, por ser este un Ano Santo que nos recorda o vínculo especial que Galicia, unha Xerusalén de Occidente, tivo co mundo a través do Camiño”. Engadiu como Afonso X foi “chamado con xustiza o sabio, pero podería ser tamén O Poeta”. Foi dono dun talento para as cantigas de escarnio do que podería facer bo uso se visitara Galicia ou o Ourense de hoxe. Agora esta exposición recolle “luces e sombras, alegrías e tristezas dun Rei que terminaría sendo deposto”. A mostra fai ademais uso dos avances tecnolóxicos para amosar o valor da obra do pasado. “A pegada de Afonso na Galicia meridional é aínda máis intensa que na do norte”, subliñaron. Esta exposición permanecerá aberta ata mediados de agosto deste ano.
Contenido patrocinado
También te puede interesar
EL MACHISMO NO CESA
La violencia de género no da tregua: 2,4 denuncias al día en Ourense
Los ingenieros agrícolas de Ourense renuevan su cúpula
Pepe Paz, presidente do Colexio de Enxeñeiros Agrícolas: “Temos que facer un novo rural con mais industrias agroalimentarias”
UNO MENOS QUE EN 2022
Ourense se acerca a su récord de colisiones provocadas por animales
CULTURA EN EL RURAL
La Red Provincial de Auditorios de Ourense alcanza los 7.500 espectadores
Lo último
Chito Rivas
RECUNCHO HEBDOMADARIO
Os arquivos do terror
Benito Iglesias
La ministra y la quimera de la vivienda asequible
CONFLICTO EN EL CARIBE
EEUU pone cerco al petróleo venezolano con dos abordajes