ACCIDENTE FERROVIARIO
España, de luto

Alejandro Pais, brigadista: “Son os incendios máis extremos que vin nunca”

TESTIMONIO

El brigadista Alejandro Pais relata cómo vive la lucha contra el fuego

Miembros del servicio de extinción
Miembros del servicio de extinción | Marcos Atrio

Desde que el viernes se inició el devastador incendio de Chandrexa de Queixa, punta de lanza de la terrible situación que está viviendo la provincia de Ourense, el servicio de extinción de incendios está poniendo todos los medios para sofocarlos. Alejandro Pais, bombero forestal jefe de la Brigada de Castro Caldelas, trabaja en turnos nocturnos interminables para poder combatir esta situación. “Levo moitas xornadas xa facendo doce horas”, indica.

Para él, estos días de lucha contra el fuego están siendo tremendamente duros: “Son os incendios cun comportamento máis extremo que vin en 30 anos de carrreira. Estiven nos do Barco e penso que isto aínda é peor”, explica. Sobre los fuegos del Macizo Central, destaca los innumerables cambios de viento, la dificultad de la orografía, las altas temperaturas tanto de día como de noche y su “impresionante” velocidad de propagación.

Cuenta que su labor principal ahora mismo está siendo impedir que el fuego llegue a las viviendas: “Onte pola noite en Somoza, unha parroquia de Trives, conseguimos librar cunha motobomba e a axuda de todos ás casas da zona”. En este sentido, destaca toda la colaboración tanto de Protección Civil como de la ciudadanía.

Este tipo de asistencias están siendo su trabajo fundamental, aunque “non teña nada que ver con apagar o lume realmente”. Subraya que sus prioridades en este punto son salvar su propia vida, luego la de los habitantes de la zona, después los bienes e inmuebles y finalmente “aínda que sexa paradóxico” proteger el monte.

Lamenta absolutamente todo lo que está causando el fuego: “É moi triste ver o gando e a fauna perdéndose. Non che da nin tempo a ver como está a xente, pero dende logo que se están a volcar porque loitan pola súa vida literalmente. É unha tristeza tremenda, o lume deixa tras de sí unha paisaxe desoladora”.

Pais también reflexiona sobre la dureza de su trabajo: “A pregunta que me fago é como nunca me deu un golpe de calor a corenta grados na serra sen nada que me tape. Eu creo que o corpo asimila onde estás e tira para adiante. Non pasas calor, pero si que acumulas cansancio e deixas de pensar con claridade”, explica.

Sobre las jornadas que se avecinan, el brigadista no es nada positivo sobre la situación de los incendios en la provincia: “Mentres non chova e non baixen as temperaturas, a cousa non pinta nada ben”.

Contenido patrocinado

stats