La Ribeira Sacra se rearma para conseguir ser patrimonio mundial

CANDIDATURA DE LA RIBEIRA SACRA

Arranca un plan bianual de dos millones de euros que sumará el turismo astronómico y el ecoturismo a sus recursos

María Martínez Insua, José López, Miquel Iceta e Isaac Sastre, en el congreso “Fontes” de Santo Estevo.
María Martínez Insua, José López, Miquel Iceta e Isaac Sastre, en el congreso “Fontes” de Santo Estevo.

La Ribeira Sacra inicia un año decisivo de cara a su posicionamiento en el mercado turístico. El próximo mes de febrero está previsto que se entregue oficialmente su candidatura a Patrimonio Mundial, donde el paisaje del agua será esta vez el elemento vertebrador para que la Unesco, la agencia de Naciones Unidas para la Educación, la Ciencia y la Cultura, reconozca en este territorio de la provincia de Ourense los valores universales que engloba esta catalogación.

“Cabería pensar que despois do primeiro intento, e tendo que reformular todo o expediente poderíamos perder algo de enerxía, pero todo o contrario”, asegura la gerente del Consorcio de Turismo de la Ribeira Sacra, Alexandra Seara. “Estamos cada vez máis volcados en mostrar que ese valor universal e excepcional está na Ribeira Sacra -añade la gerente- e en colaboración coa dirección Xeral de Patrimonio e mailo equipo redactor imos transmitilo neste proceso de intentar demostrar a quenes non coñecen este territorio e as súas particularidades, que para nos xustifican ese valor universal e excepcional”.

Conscientes de que deben reforzar varios aspectos antes del nuevo intento, desde el Consorcio de Turismo arrancaban 2025 con un nuevo Plan de Sostenibilidad, que cuenta con un presupuesto de dos millones de eurosy se extenderá hasta mediados de 2026. Incluye cinco ejes de actuación que van desde la eficiencia energética hasta el desarrollo de un producto digital. Un plan que convivirá hasta junio con el ya vigente. “Se no primeiro plan centrabámonos no turismo do viño, e no segundo no ecoturismo, neste hai un eido no que estamos a traballar que é o turismo astronómico, sobre todo cos novos concellos de montaña”, continuaba explicando Alexandra Seara. Según la gerente, estos nuevos espacios, que en 2024 se estrenaron dentro de la Ribeira Sacra, “teñen moita potencialidade e moitos puntos para explotar este eido. Mentres, seguiremos traballando nos bosques e áreas naturais”, continúa Seara.

Mientras, reforzarán la apuesta por el senderismo y las rutas en bicicleta. “O noso obxectivo é aproveitar todos os trazados que xa existen para intentar crear circuitos e unir a maior parte dos que se poidan, para por en marcha bucles alternativos, e que as chegadas a determinados recursos poidan facerse caminando”, comenta la gerente del consorcio. “Agora mesmo temos ó mellor unha ruta demasiado longa, pero xerando circuítos que inclúan varios recursos e conecten con outros roteiros, podemos facelos atractivos para os sendeiristas e facilitar accesibilidade a eses recursos”, concluye Alexandra Seara.

Actuación 2025 2026 TOTAL
Servicios de lanzaderas 180.000 161.200 341.200
Aparcamientos y sendas 100.000 100.600 200.600
Puntos astronómicos 33.400 - 33.400
Mejora de masas forestales 30.200 30.000 60.200
Rutas sostenibles 100.000 301.400 401.400
Inteligencia turística 60.000 40.400 100.400
Proyecto “Realidad Mixta” 100.400 - 100.400

Ocupación en la zona por encima del 50% durante el mes de diciembre

La Ribeira Sacra comienza a prolongar su temporada turística hasta el mes de diciembre con resultados positivos. Desde el consorcio de turismo, su gerente, Alexandra Seara, explicaba que “nas previsións de ocupación vemos que ano a ano son máis as persoas que se achegan, porque cada vez máis establecementos deciden manter as portas abertas e vemos que os servizos complementarios tamén”. La falta de esas atracciones lastraba a muchos establecimientos hoteleros, que solían cerrar a finales de octubre. Sin embargo, en diciembre del año pasado “foi posible facer algunhas rutas fluviais, e as adegas ofrecen novas experiencias relacionadas coa temática do Nadal. O mesmo cos museos e empresas de turismo activo, que ata fai pouco daban a tempada por rematada en outubro, e agora ampliaron ese funcionamento”, relataba Alexandra Seara. “Todo iso foi xerando unha tendencia que levou ós aloxamentos a abrir tamén e un incremento da demanda”, añade la gerente, quien calcula un 60 por ciento de ocupación los fines de semana, y un 50 por ciento los días laborales.

Contenido patrocinado

stats