El rural reivindica la desescalada sin tantas fases: “Non ten sentido"

El Gobierno estudia adelantar el proceso en núcleos de menos de 10.000 habitantes: "No rural a xente pórtase moi ben"

Los núcleos menores de 10.000 habitantes podrían tener un ritmo de desescalada diferente al que se aplica en las grandes urbes. Es una de las propuestas del Gobierno a las comunidades autónomas, que está en estudio y que cuenta con el aval de la inmensa mayoría de alcaldes del rural, que destacan "o bo comportamento" de sus vecinos y las "especificidades" de los pequeños núcleos.

En la práctica, significaría que los núcleos de menos de 10.000 podrían salir con plena libertad a la calle desde el lunes, si se hace efectiva. Por tanto, la desescalada iía a un ritmo distinto en toda la provincia, salvo en los cascos urbanos de la ciudad, O Barco, Carballiño y Verín, que son los únicos que superan los 10.000 vecinos.

"Aquí o virus non circulou e non hai aglomeracións, a xente está a ter moita precaución. Aquí non se ven grupos de sete persoas sen mascarilla como si teño visto na cidade", defendía ayer el alcalde de A Peroxa, Manuel Seoane, que apela a la necesaria reactivación económica y las características de un rural que debe seguir ritmos diferentes.

En Pereiro de Aguiar, uno de los municipios más grandes de la provincia, pero a la vez más rurales, con cerca de un centenar de núcleos, defienden "o distinto ritmo quie se debe aplicar aquí, sempre coa prevención necesaria, pero non somos como unha cidade", como apunta su regidor, Luis Menor.

El presidente de la Xunta, Alberto Núñez Feijóo, se mostró "comprensivo" con la posibilidad planteada por el Gobierno central para avanzar la desescalada en pequeños núcleos del rural. Feijóo recordó al Gobierno su "compromiso" de atender las "especificidades concretas" del rural en estas fases, y recordó que en Galicia "máis de 250 concellos (de 314) non tiveron nin un só infectados nos últimos 14 días". Por eso, materializó que "non ten ningún sentido que estes municipios teñan que superar todas as fases de desescalada" que a los pequeños municipios se les apliquen los mismos criterios que a los grandes, y lamentó que el Ejecutivo dirigido por Pedro Sánchez "está absolutamente desaparecido " en relación al rural. "Está moito máis preocupado por Madrid e Barcelona que polas miles de aldeas" de la autonomía.

"En concellos como este , de 2.000 habitantes, a xente está máis dispersa, a xente respecta moi ben as normas. Noutras zonas haberá que tomar outras medidas, pero aquí no hai eses problemas. Aquí por sorte non houbo ningún contaxio, hai medo e respecto, pero entre nós imos facendo vida normal, coa precaución debida. Se a xente segue como agora, non haberá problemas", afirma Seoane, que cree que hay que "reactivar" la economía antes de que "isto se vaia á ruína".

"Temos que estar todos concienciados e responsables, e maioritariamente estámolo; en concellos como o noso pedimos haxa un trato diferencial e a desescalada sexa máis rápida, e que non descoidando a prevención, a reactivación é moi necesaria, e é onde estamos centrando as actuacións".

Contenido patrocinado

stats