El Parlamento gallego se suma a la petición de "Dereito ao tren" para que el tren pare en A Gudiña

FRECUENCIA DE TRENES EN A GUDIÑA

Urge garantizar conexiones útiles adaptadas a las necesidades de la población de la zona de influencia de la estación de A Gudiña, subraya el manifiesto institucional

Publicado: 04 ago 2025 - 20:22 Actualizado: 04 ago 2025 - 20:27

Un momento de la lectura del Manifiesto de la Plataforma Dereito ao Tren
Un momento de la lectura del Manifiesto de la Plataforma Dereito ao Tren | Lucía Otero

El Parlamento de Galicia ha aprobado por unanimidad un manifiesto institucional que asume como propio el texto presentado por la plataforma en la multitudinaria manifestación del pasado 2 de agosto en A Gudiña. Así lo ha comunicado el presidente del Parlamento de Galicia, Miguel Santalices, con la lectura pública de dicho manifiesto en la cámara autonómica.

Miguel Santalices, presidente del Parlamento de Galicia: "Queremos que o tren pare e sexa útil"

Con esta adhesión, el Parlamento de Galicia en bloque, y en nombre de toda la representación ciudadana de la comunidad gallega, se une a la petición popular que reclama al Ministerio de Transportes la inmediata reordenación de los horarios ferroviarios, con el fin de garantizar conexiones útiles adaptadas a las necesidades de la población de la zona de influencia de la estación.

Este apoyo llega en un momento de creciente indignación social ante unos horarios ferroviarios que, a pesar de la existencia de líneas de alta velocidad, resultan totalmente inoperativos para la ciudadanía. Los trenes llegan o salen a horas que impiden utilizar el servicio para trabajar, estudiar, acudir a una cita médica o realizar gestiones básicas, reduciendo así la infraestructura ferroviaria a una herramienta inútil para el día a día. “Sin horarios útiles, el tren es una infraestructura muerta. Y una infraestructura muerta es símbolo de abandono. No lo vamos a permitir", advierten desde la Plataforma.

Pedimos: A adaptación dos horarios ás necesidades da poboación. O restablecemento das frecuencias eliminadas. Apostar por un servizo público ferroviario útil.
Momento de la lectura del Manifiesto de la Plataforma Dereito ao Tren, el pasado 2 de agosto, en A Gudiña
Momento de la lectura del Manifiesto de la Plataforma Dereito ao Tren, el pasado 2 de agosto, en A Gudiña | Lucía Otero

DECLARACIÓN INSTITUCIONAL DEL PARLAMENTO DE GALICIA

La declaración institucional del Parlamento de Galicia en apoyo al Manifiesto de la Plataforma "Dereito ao Tren" y que el presidente del Parlamento Miguel Santalices leyó en la cámara autonómica dice así:

A estación da Gudiña-Porta de Galicia dá servizo de tren ao territorio do oriente de Ourense, que inclúe as comarcas da Limia, Terra de Trives, Valdeorras, Verín e Viana, e facilita a comunicación co Norte de Portugal.

Os horarios dispoñibles na devandita estación ata o pasado 9 de xuño de 2025 permitían desprazarse para acudir a unha consulta médica, para realizar xestións administrativas e para diferentes casos de uso relacionados co emprego, a educación, o turismo rural e o desenvolvemento local, o emprendemento, a conciliación familiar e un longo etcétera. En definitiva, tratábase duns horarios que posibilitaban á poboación exercer o seu dereito de mobilidade e acceso aos servizos.

O 9 de xuño RENFE oficializou uns novos horarios nos que eliminou 16 trens dos que ata entón tiñan parada na Gudiña. Os cambios introducidos por RENFE quitáronnos ese dereito á mobilidade e poñen en grave risco a igualdade de oportunidades no noso territorio.

Agora emprendemos unha mobilización para defender o noso dereito á mobilidade, á igualdade de oportunidades e ao acceso ás infraestruturas que transforman o noso territorio e das que outros, pero non nós, poden gozar.

Queremos ver pasar o tren, que pare e que sexa útil.

O noso medio rural debe ter as mesmas oportunidades que o resto dos territorios. A desaparición dos horarios útiles de tren pon en risco tamén a continuidade da propia estación. Os horarios inútiles farán que se utilice menos e, por tanto, darán pé á redución posterior dos servizos e, finalmente, ao peche da estación.

Para permitir a conexión do AVE coas comarcas veciñas de Valdeorras e Verín, establecéronse autobuses de ligazón entre os concellos e a estación. Eses horarios de transporte por estrada permitiron manter conectadas as comarcas. Con todo, agora están tamén en risco de desaparición. Por todo iso, solicitamos a todas as administracións involucradas —tanto provinciais, como autonómicas, como estatais— que nos permitan á cidadanía accedermos a un dereito fundamental como é o transporte, que nos permita acceso aos servizos sen discriminación territorial.

A nosa reivindicación é que a estación da Gudiña-Porta de Galicia conte con horarios útiles para as necesidades que ten a poboación neste territorio, en igualdade de condicións con outros territorios e estacións de orixe. Por iso, pedimos:

A adaptación dos horarios ás necesidades da poboación.

O restablecemento das frecuencias eliminadas.

Apostar por un servizo público ferroviario útil.

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