Meteoescolas premia la tarea de dos colegios de la provincia de Ourense

CELANOVA Y O CARBALLIÑO

El programa Meteoescolas, impulsado por la Xunta de Galicia, fomenta la innovación educativa, así como el trabajo cooperativo

Profesores y alumnado del colegio Celso Emilio Ferreiro de Celanova.
Profesores y alumnado del colegio Celso Emilio Ferreiro de Celanova.

El programa de Meteoescolas ha premiado el trabajo “excelente” de dos centros escolares de la provincia de Ourense, el colegio Celso Emilio Ferreiro de Celanova y el Instituto número 1 de O Carballiño, recibiendo sus galardones en un acto celebrado en el Pazo de Congresos y Exposiciones de Galicia el pasado 4 de febrero.

Elisa Mercedes Seara, profesora de Biología y Física y Química del centro celanovense, apunta que “llevamos participando en esta iniciativa desde el año 2012, recogiendo diariamente los datos meteorológicos. En la edición del año pasado se abordaron, entre otros aspectos, y dentro de un proyecto multidisciplinar, una encuesta sobre el cambio climático, a cargo de alumnos de 1º de ESO; una recogida de refranes sobre el clima en la zona; los alumnos de Inglés aportaron su visión sobre los fenómenos extraños atmosféricos; el departamento de gallego aportó unos dibujos muy vistosos; el de Economía realizó un análisis sobre el impacto ambiental de la fast-fashion… Participó prácticamente todo el alumnado del centro”.

Alumnos del Instituto número 1 de O Carballiño con su mención especial.
Alumnos del Instituto número 1 de O Carballiño con su mención especial.

Por su parte, María Encina de la Fuente, profesora de Matemáticas en el centro escolar carballiñés, recuerda que “a cualificación de meteoescola excelente se obtén cando os responsables de ler as memorias dos proxectos e visionar as actividades realizadas lle proporcionan unha puntuación de máis de 4 sobre 5. Neste curso, o noso proxecto acadou a puntuación de 5 sobre 5. En representación do IES foron ao evento 10 alumnos e dúas profesoras”.

Apartados

Entre otras actividades, el proyecto carballiñés incluyó la “toma de datos e inserción dos mesmos na páxina de Meteogalicia; a recollida de refráns típicos da contorna referentes ó tempo meteorolóxico e posterior estudo matemático da veracidade ou falsidade dalgúns deles; analizar obras musicais que teñen que ver con fenómenos meteorolóxicos; investigación, realización de maquetas e exposición dos diferentes instrumentos que imitan sons ‘meteorolóxicos’; recoller información preguntando aos avós sobre palabras relacionadas coa chuvia; estudar o clima e o tempo dente un punto de vista filosófico; relacionar a meteoroloxía coa astroloxía e os signos do zodiaco; estudar a orixe etimolóxica das palabras relacionadas co tempo meteorolóxico ou investigar como inflúe a meteorolóxía nas explotacións gandeiras”, explica la profesora del centro carballiñés.

Meteogalicia

Ana Lage, de Meteogalicia, que es una de las personas que monitorizan Meteoescolas, programa desarrollado por las consellerías de Medio Ambiente y Educación, explica que “trátase dun programa educativo xurdido en 2007, que ten evolucionado ao longo do tempo e que segue crecendo, agora integrado en Mocidade polo Clima”.

La meteoróloga añade que “dende o seu inicio ata agora, temos formado 504 Meteoescolas, nas que participaron e están a participar máis de 86.000 alumnos e alumnas e máis de 5.300 docentes”.

El programa Meteoescolas consiste en desarrollar un proyecto interdisciplinario relacionado con la meteorología y el clima de Galicia, a partir de la observación meteorológica en escuelas.

Contenido patrocinado

stats