Ribeiro y O Carballiño se unen contra los eólicos

ALEGATO CONJUNTO

Nueve concellos de estas comarcas se oponen a un nuevo proyecto

Aerogeneradores en la provincia de Ourense.
Aerogeneradores en la provincia de Ourense. | La Región

Los concellos de Castrelo de Miño, Beariz, Boborás, Cenlle, Leiro, Piñor, Ribadavia, San Amaro y San Cristovo de Cea presentaron un alegato conjunto ante la Subdelegación del Gobierno de Pontevedra contra un nuevo proyecto eólico que agrava la situación del territorio, que se encuentra ya “saturado” según apuntan los regidores.

En concreto, se oponen al proyecto de evacuación de los parques eólicos Agratina, Agromaces, Sistesas, Ventoburgo y Xestiloi, denunciando que el territorio lleva más de medio siglo soportando el impacto de grandes embalses y líneas de alta tensión sin recibir compensaciones justas ni beneficios directos.

Francisco Fernández, alcalde de Leiro, apuntó que el motivo de la unión recae en que “é moito máis efectivo se facemos unha alegación conxunta”, y remarca que “unha alegación que deixe constanza de que os concellos afectados non estamos de acordo”. Todos los alcaldes y alcaldesas concuerdan en que son “comarcas sacrificadas” en detrimento del aprovechamiento energético centralizado, “sen retorno social nin económico para a nosa veciñanza”.

“Queremos buscar solucións para reducir o impacto que sufren os nosos concellos sen recibir ningún tipo de beneficio” especifica Patricia Torres, alcaldesa de Boborás. Y se reafirma diciendo que “ten que haber unhas compensacións económicas moito máis altas das que houbo históricamente, porque realmente nunca houbo compensacións adecuadas”.

En este aspecto concuerdan también los regidores locales, “opoñemonos frontalmente a que traian máis liñas de alta tensión, prexudicando ós veciños sin que haxa ningún tipo de beneficio para eles”, denuncia Avelino Pazos, alcalde de Castrelo de Miño.”Nós levamos xa 50 anos co encoro e estamos totalmente cubertos de liñas de alta tensión; non imos aceptar que continúen enchéndonos de liñas a cambio de nada”.

El proyecto, según los alcaldes, supone un “impacto acumulado inasumible”, y critican la falta de alternativas, técnicas y de consenso en la propuesta actual, que varios categorizan de “vaga”. Patria Torres apunta que “hai falta de información respecto ó proxecto, e habería que ver a posibilidade se o poden soterrar, sobre todo nas zonas máis próximas ós núcleos de poboación”.

También señalan que afecta negativamente al paisaje, patrimonio y salud de las personas, además del tejido productivo rural, “ademais da radiación que pode afectar ós núcleos de poboación cercanos, e tamén ó noso principal motor económico, a DO O Ribeiro”, apunta el regidor de Castrelo de Miño. “Hai adegas e viñedos que se van ver afectados, e isto afecta a economía que estamos intentando desenvolver mediante o enoturismo”, continuó Pazos.

Ante la posibilidad de que el proyecto avance, estos concellos exigen una serie de medidas para garantizar “que polo menos se vexa refrexado na economía da zona, tanto dos veciños como das administracións”, sentenció Pazos.

Entre estas medidas, se encuentra un régimen de compensaciones económicas para la población afectada, con tarifas eléctricas bonificadas. Además, reclaman la creación de convenios con los concellos para asumir costes como el alumbrado público, bombeos de abastecimiento, o la puesta en marcha de proyectos de desarrollo rural y eficiencia energética.

“A todos nos gusta ter luz e que primen as enerxías renovables, pero non a calquera prezo”, aclara Fernández. El alcalde de Castrelo de Miño remató diciendo que “a todos se lles enche a boca á hora de falar do rural, e o rural non é so para pasar a fin de semana”, y reafirmando: “O rural é a xente que vive cada día nos nosos concellos, e temos que defender ós nosos”. Por su parte, el concello de O Carballiño también ha presentado alegaciones al proyecto, al que suman 10 parroquias y 14 municipios para solicitar que se hagan los estudios sectoriales pertinentes y se estudien posibilidades para estas líneas de evacuación energética.

Contenido patrocinado

stats