El puesto de la Guardia Civil en Trasmiras “echa el cierre”
GUARDIA CIVIL
Se achaca al informe de riesgos laborales, destinando a los agentes a los cuarteles de Barrio y Verín
La gesta por conservar los cuarteles y puestos de la Guardia Civil en el rural continúa en el concello de Trasmiras, donde ayer por la mañana -y parte de la tarde- los vecinos pudieron observar como se recogían y retiraban todos los muebles y pertenencias del Cuerpo del edificio que sirvió de puesto durante casi 30 años.
Esta decisión viene dada por el informe de riesgos laborales que el servicio de prevención de la Guardia Civil emitió en los últimos meses, según informan desde la Subdelegación del Gobierno en Ourense, incidiendo en que “apunta a un nivel de risco severo na saúde das persoas polo estado deplorable do cuartel de Trasmiras”, afirmando que para el Gobierno central “a seguridade e a saúde no traballo é unha prioridade absoluta”.
Por este motivo se tomó la decisión de trasladar “polo momento” a los agentes, según afirman desde la Subdelegación, destinándolos a los cuarteles de Verín y de Vilar de Barrio.
El regidor de Trasmiras, Emilio Pazos, afirmó en sus declaraciones que “non é o que se nos trasladou na Subdelegación do Goberno, hai escasos dez días, ao alcalde de Sarreaus e a min”, a lo que Gumersindo Lamas, alcalde de Sarreaus, sumó que “non se nos comunicou nada” respecto a esta decisión del traslado. “Vese que se nos está enganando, non só a nós senón tamén se lle esta faltando ao respeto aos veciños de Trasmiras e Sarreaus” profesó Pazos, incidiendo en que esta decisión “non é o que creo que queren os veciños de toda a provincia, non só os dos nosos Concellos, que hoxe somos os que nos toca presenciar isto”, y aclarando que “malia que nos digan que o cuartel non se vai a pechar”.
Pazos quiso recalcar que se están retirando todos los muebles y que “os guardias non van ter nin onde se sentar, porque lles levan ata a derradeira cadeira”.
Alternativas
“Estamos dando facilidades e solucións, pero nin nos están escoiatndo nin contestando, nin comunican unha explicación do que estamos vendo”, apuntó Pazos. El regidor reiteró que en el pasado mes de noviembre, antes de la rueda de prensa que ofrecieron conjuntamente ambos alcaldes, enviaron diferentes comunicados a la Subdelegación: “Non tivemos contestación nos dous escritos que enviamos, nin sequera do proxecto que ofrecimos para a rehabilitación integral do cuartel”.
Como alternativa, y con la intención de conservar un servicio que consideran esencial, Pazos contó que “a primeira alternativa que ofrecemos dende o Concello de Trasmiras son as instalacións da Escola de Música, que está rehabilitada”, además de enviar un proyecto de reforma del edificio actual, solicitando “o estudo da memoria, e que se comunique se cumpre os requisitos ou se houbese que facer algunha modificación que consideren necesaria”. En estos comunicados también se solicitó que se comunique “a situación actual do cuartel, e se confirme a súa permanencia en Trasmiras”, pero Pazos confirmó que “creo que non lles interesa escoitarnos”.
“Non temos como ir aos outros cuarteis”, dicen los vecinos del concello de Trasmiras
A pesar de que desde la Subdelegación confirman que “o servizo da Garda Civil en Trasmiras e Sarreaus seguirá garantido”, indican que los vecinos se podrán trasladar a los cuarteles de Verín y Vilar de Barrio para poner sus denuncias y que “os gardas seguirán patrullando e mantendo a seguridade en Trasmiras e Sarreaus”.
Los vecinos de Trasmiras lamentan el desmantelamiento del cuartel, indicando no solo la sensación de desprotección a partir de ahora, sino que señalan a la dificultad de muchos paisanos para desplazarse a estos cuarteles: “Non temos como ir aos outros cuarteis, o servizo de transporte público tampouco funciona”.
Además, estos propios vecinos no dudan en señalar a la dificultad para atender con rapidez casos urgentes y la falta de comunicación directa co los agentes, a los que podían hablar en confianza sin tener que pasar por medios oficiales.
La Subdelegación incide en que, en estos dos municipios, se reforzará el servicio con oficinas móviles de atención al ciudadano (OMAC), pero vecinos y regidores lamentan que no sea suficiente. “É unha consecuencia da despreocupación do rural”, apuntó Gumersindo Lamas, “tíñamos que ter unha discriminación positiva, pero é que nin sequera nos dan o que nos correspondería”.
Contenido patrocinado
También te puede interesar
Lo último