A Limia lucha unida contra el fuego que arrasa la provincia

INCENDIOS EN GALICIA

Gudín, Vilar de Lebres, Novás… son muchas las aldeas que han tenido las llamas a su puerta

Vecinos y medios combatiendo las llamas en Gudín, Xinzo de Limia.
Vecinos y medios combatiendo las llamas en Gudín, Xinzo de Limia. | B.L.

Angustia, rabia, cansancio, desesperación... Son muchos los sentimientos a flor de piel que los vecinos de A Limia expresan con palabras, gestos y miradas, ante la situación que viven desde el pasado viernes.

Aunque la madrugada del domingo se consiguieron estabilizar diferentes frentes, el calor y el viento de ayer por la tarde reactivó varios puntos, además de nuevos fuegos que comezaron por toda la comarca.

En Novás y Gudín, en el concello de Xinzo de Limia, nuevos focos crearon varias situaciones de peligrosidad, con el fuego escasos metros de las casas. “Somos os veciños os que estamos en tódolos lados, non chegan os medios, non hai suficientes”, explicaron, “aínda que veñen rápido con helicópteros e bombeiros, pero hai tantos frontes, que é imposible”.

En Novás y Gudín, en el concello de Xinzo de Limia, nuevos focos crearon varias situaciones de peligrosidad

“Isto é un inferno, xa non temos forzas”, verbalizaron, y esas palabras coincidían con sus caras, manchadas de sudor y ceniza. Cuando un punto está estabilizado, los vecinos se dedican a desplazarse a otros cercanos, para seguir apoyando. “Moitas grazas a toda a xente voluntaria, xente nova, que vén de moi lonxe para axudarnos”, dijo Estrella Bouzas, vecina de Novás, “aínda que moitos veciños non queren dar o seu nome, eu sí, porque quero agradecer en persoa”, explicó, a lo que Herminda Fernández y Camila Fernández asintieron.

Somos o pobo, e o pobo non ten nome, non hai protagonistas”, explicaba otro vecino en Novás, “é un orgullo ver todo o esforzo que está facendo a xente, novos e maiores, cada un co que ten e como pode”, afirmó. “Os servizos e medios que chegan son os que hai, e grazas que están eles tamén”. Pero, todos los vecinos confirmaron que “gracias ós gandeiros que non ardemos, senón é por eles, non poderíamos protexer as aldeas”.

Al cierre de esta edición, estaba activo un nuevo foco que amenazaba al núcleo de viviendas en Nocelo da Pena, Sarreaus, que comenzó pasadas las 18,00 horas.

Contenido patrocinado

stats