TRADICIÓN

Laza calienta motores para los actos de la fiesta del Santo Cristo

Imaxe de aquivo dos "danzantes" de Laza.
photo_camera Imaxe de aquivo dos "danzantes" de Laza.
El concello de Laza alberga el fin de semana una fiesta muy especial

Laza calienta motores para una nueva edición de la “Festa do Santo Cristo”. Para el alcalde de la villa, José Ramón Barreal, se trata de, “na miña opinión, a festa máis importante de Laza. Conserva un dos poucos autos sacramentais que se celebran en España. E ademais ten o valor da conservación dunha catequese: desde o Xénese, con Adán e Eva, e rematando na Idade Media cunha batalla dos mouros e cristiáns, pasando pola sacrificio de Isaac. É moita a riqueza que ten ao conservar unha tradición e festa paganas, posteriormente cristianizadas”.

Xacobo García es miembro de la comisión de fiestas que, junto al Concello de Laza y la A.C. enLAZAdos, organizan esta celebración. “Nós levamos constituidos dende o ano 2016, pero hai achados do Santo Cristo xa nos anos 50 do século pasado”, afirma García, que destaca la tradición y la continuidad de una fiesta en la que la mayoría de intervinientes suelen repetir año tras año, pero no así Eva, la principal protagonista.

“A identidade da rapaza que fará de Eva é descoñecida para todo o mundo, e supón unha das grandes sorpresas. De feito a noite do sábado ao domingo recollerémola e levarémola pasar a noite nunha casa da Picota, dende onde xa non sairá ata que chegue o seu momento o domingo”, nos explica con gran secretismo.

Este viernes, los asistentes saldrán a buscar el “maio”, un pino de grandes dimensiones, a partir de las 23,00 horas. El sábado, a partir de las 16,00 horas, se llevará a cabo el levantamiento de ese maio, acompañado de música. Y ese mismo día, desde las 21,00 horas, tendrá lugar una cena. Los interesados pueden adquirir entradas en los bares de la villa. Tras la misma, dará comienzo la verbena.

Por último, el domingo es el día grande del Santo Cristo, y se iniciará con varios pasacalles. A las 12,00 horas saldrán Eva, los “danzantes”, Adán, Abraham, Issac, el ángel, el ramo con el gallo y toda la procesión. A continuación, de nuevo en la praza da Picota, se realizará el sacrificio de Isaac, las danzas acompañadas por la banda de gaitas de Laza, y el combate de moros y cristianos, actos que darán paso a la celebración de la misa solemne. Por la tarde, desde las 18,00 horas, tendrá lugar el baile de Eva

Te puede interesar