VISITA AO XACEMENTO
Os últimos achados do Castelo de Lobarzán, ao descuberto
ENTREVISTA
O xornalista Luis Congil (Ourense, 1971) presentará este sábado a las 11,30 horas, con motivo da XV Feira do Viño de Monterrei, presentará na Igrexa parroquial de Santa María A Maior de Verín o seu libro "La maravillosa historia del vino en Galicia", un relato sobre o único antigo reino do mundo que leva o viño na bandeira.
No libro non falta a historia de Monterrei nin a de Monterrey (México) na outra punta do mundo, cal é a súa relación?
O reinado de Zúñiga aquí chegou a aquela zona, e polo seu “humanismo”, foi unha persoa qeurida en América, dando o nome de Monterrei a diferentes puntos do continente. Zúñiga deixounos un legado e unha oportunidade para contarlle a historia aos que alí viven, e son unha demanda potencial para os viños de Monterrei e, por suposto, unha vía de penetración en todo o mercado hispanoamericano e norteamericano.
A Denominación de Orixe Monterrei ten 12 millóns de clientes potenciais esperando a qeu o descubran en función da súa historia, vínculos comúns e en función de ter un mesmo produto e un mesmo nome cunha historia común en dúas partes do mundo que quedan ben lonxe. Algo que é practicamente ignorado. Un coñecemento mútuo pode abrir un abano múltiple de posiblidades.
Como podemos alcanzar esa proxección internacional?
A relación co Monterrey mexicano é un vector dun potencial crecemento brutal. O viño é cultura, é xente que lle gusta coñecer os territorios. Simplemente despertando a cruiosidade polos outros “monterreis” e explicando de onde veñen é unha oportunidade que abre as portas a un mercado maior. Un coñecemento mútuo pode abrir un abano múltiple de posibilidades.
Soamente a cidade de Monterrey (México), "la sultana del norte" como se coñece, é a segunda cidade industrial de México, ten a renta per cápita máis alta de todo México. Son sete millóns de habitantes nunha cidade que leva o noso mesmo nome. É algo incrible.
Tamén define á DO Monterrei como a outra Ribera del Duero...
É unha metáfora para explicar que somos viños galegos, que temos unha representación das variedades galegas, case a selección do millor de todas as denominacións galegas Somos como unha moi boa representación do panel de variedades de toda Galicia.
Pero máis alá diso, temos unha climatoloxía e xeografía que nos permiten dicir que podemos ofrecer algo máis incluso. O río Támega é afluente do Duero, pero e que ademais, pola climatoloxía como pola pluviosidade, somos un territorio de transición e temos algunhas características que son atlánticas e outras que son como as rexións interiores de España, o cal nos dá todavía máis riqueza.
No século XX os viñedos víronse afectados por varios factores, ese mal momento resultou ser, finalmente, algo positivo para a denominación?
Foi moi contraditorio en todo o territorio galego. Arrancamos o consumo do viño entendido como alimento, agora ten un compoñente lúdico e cultural. Galicia entra en 1900 cun consumo anual per capita de 90 litros e está hoxe en nove. Era algo brutal. Na nosa comarca o século XX tivo tela, polas pestes que asolaron o mapa vitícola galego, a crise do 29, que acabou coa exportación dos viños que se exportaban a sudamérica, a emigración, a crise.. Un circulo que fixo que se comezaran a poñer variedades diferentes con peor calidade, levándonos ó nivel máis baixo posible dos viños.
Foi o cooperativismo agrario de mediados do século XX o que comezou cun lento proceso de tecnificación, e costou moito, pero o final chegamos a esta segunda idade de ouro na que estamos. Esa parte mala, o contraditorio do XX está, afortunadamente, superadísima.
E todo na denominación máis nova de Galicia.
Efectivamente. Con un pouco máis que un cuarto de século de historia, Monterrei é a denominación máis nova, pero a cultura do viño e as manifestacións artísticas que acreditan que había singularidade e presencia desta cultura vén de atrás. Temos o Dionisos e Ampelos na Quinta da Muradella en Mourazos (Verín), que representaban o viño. É un indicio directo de que a cultura do viño ten dous mil anos en Monterrei. Un cuarto de século fronte a dous mil anos é unha evidencia moi bonita e singular.
Cales son as peculiaridades da DO Monterrei?
O seu carácter de transición respecto á climatoloxía e as súas variedades de uva. Isto fai a Monterrei distinto ao resto das denominacións galegas.
E en xeral, cal é a intención do libro?
Eu quería que se percibise que a historia é un valor engadido. Presentar o viño como un produto que leva unha historia emparellada. Enlazar a súa historia para deixar claro que o viño e o seu relato teñen outros elementos que os que van simplemente dentro da botella, dan un valor engadido. Sobre todo consolidar o valor de marca como un territorio de prestixio dentro do mundo vinícola nun territorio concreto.
Un exemplo de como facer valor engadido ca historia no mundo do viño é Casa Madero, unha bodega en México que no seu diseño de marca o que di esa adega é que é a adega mais antiga de América. Ese é o camiño, o que é facer valor engadido coa marca.
Contenido patrocinado
También te puede interesar
VISITA AO XACEMENTO
Os últimos achados do Castelo de Lobarzán, ao descuberto
EVENTO VITIVINÍCOLA
La D.O. Monterrei muestra sus vinos y teje sinergias en Tenerife
Lo último
A varios organismos
Honduras denuncia a Trump por injerencia en sus elecciones
ESTATUAS PROFETAS JEREMÍAS Y EZEQUIEL
Santiago recibe las esculturas del Pórtico de la Gloria tras 70 años fuera de la ciudad
PROGRAMACIÓN NAVIDAD 2025
El centro comercial Ponte Vella arranca su programación navideña con ocio, talleres y visitas mágicas