Oímbra impulsará el vino a través de su patrimonio

photo_camera Presentación de la actividad. (Foto: José Paz).
El Concello recreará el prensado de uva en los lagares rupestres el domingo

Oímbra retrocederá a la época medieval con la recreación del prensado de uva en sus lagares rupestres para rememorar su tradición e historia. La cita se celebrará el próximo domingo tiene como objetivo “promover o binomio patrimonio e viticultura, porque temos un produto de calidade que se lle damos un valor engadido de carácter patrimonial, permitiranos comercializalo mellor”, explicó este lunes Ana Villarino, alcaldesa de Oímbra, en la presentación del evento en el Pazo Provincial acompañada de Rosendo Fernández, presidente del Inorde.

Esta actividad -nació en 2018- “rende homenaxe a ese gran traballo que se facía no rural para a produción do viño e que pon en valor a identidade e a esencia do que somos. Xa polo medievo, os pequenos viticultores facían o viño entre as viñas e non como agora nas bodegas”, anotó Fernández, quien aplaude la iniciativa y ve en ella como “o Concello de Oímbra vai viaxar uns catro séculos no tempo para recrearse nese pisado, traballo que caracterizou a economía do seu momento baseada fundamentalmente no sector vitivinícola”. 

El lugar escogido es el lagar de Xan Preto, donde se hizo una reconstrucción de una prensa. “Esta iniciativa non podería ter un escenario mellor, que aglutina patrimonio, viño e cultura”, afirmó el presidente del Inorde. 

Las uvas son del Inorde

Y es que el municipio es el “concello de Galicia con maior concentración de lagares, temos inventariados máis de 30, pero continúan a aparecer máis estruturas”, señaló Villarino. “Esa proliferación de lagares no monte tamén quere dicir que Oímbra, moitos séculos atrás, xa era un potencia vitivinícola, e na actualidade acolle oito das 28 bodegas da DO Monterrei, de feito o mellor tinto deste ano da DO é dunha bodega do noso municipio”, añade la regidora municipal.

Villarino también agradeció al Inorde su colaboración, ya que “as uvas que imos a pisar e a prensar neste lagar proceden da viña experimental que ten este organismo provincial dentro da DO Monterrei, reservándonos 800 quilos de uvas de viño branco”. Así, tras el prensado de uvas, el mosto se transportará a la bodega-lagar As Barrocas, que data de comienzos del siglo XVIII. Además, este año, a través de un programa del Xacobeo “tamén contaremos co espectáculo “Cómicos da Legua na raia seca” de Viravolta Títeres, xa que Oímbra está na fronteira con Portugal, é un concello raioto”, concluyó Ana Villarino.

Te puede interesar