Infraestructuras

Carballiño también se ofrece como alternativa al geriátrico de O Pino

La villa del Arenteiro se suma a Pereiro, A Peroxa, San Cibrao y Castrelo de Miño, que tendrían una parcela cedida “en só 24 horas”

El pleno del Concello de Ourense debatirá hoy por tercera vez en un mes la modificación puntual del Plan de Urbanismo para acoger la residencia de mayores en O Pino que financia la Fundación Amancio Ortega, mientras ya son cinco los concellos que se han postulado como alternativa, al sumarse Carballiño a los de Castrelo de Miño, A Peroxa, Pereiro de Aguiar y San Cibrao das Viñas. La corporación municipal tendrá hoy que decidir si finalmente da luz verde a cambiar el uso de la parcela de la antigua estación de autobuses para uso dotacional, sin que esté claro que pueda cristalizar y con el “ultimátum” de la Xunta sobre la mesa. El BNG no tiene pensado moverse de la abstención, por “coherencia”, al entender que no se han disipado las dudas urbanísticas, mientras que el PSOE tampoco tenía pensado un cambio de postura, si bien todo estaba pendiente de una reunión mantenida a última hora con las asociaciones de vecinos. El voto decisivo para obtener la mayoría absoluta del pleno podría residir en las dos no adscritas, María Dibuja y Maite Garrido, que en el anterior pleno se ausentaron y cuyo voto afirmativo posibilitaría que saliese adelante la propuesta del grupo de gobierno, algo que tampoco clarificaron ayer.

Mientras se produce esta tensa espera, y con la vista puesta en que hoy el pleno pudiese rechazar por tercera vez el cambio de uso de la parcela de la antigua estación de autobuses, ayer la Consellería de Política Social recibió una quinta manifestación de interés, en este caso de O Carballiño. En la villa del Arenteiro, al igual que en otros cuatro concellos, estarían interesados en albergar esta obra de 12 millones con 120 plazas y 110 empleos. 

Los alcaldes insisten en que su intención “non é en ningún caso facer competencia nin quitarlle nada á cidade”, pero quieren que Xunta y Fundación sepan que no permitirán que los problemas políticos y urbanísticos de la urbe dejen a la provincia sin esta importante inversión. El delegado de la Xunta en Ourense, Gabriel Alén, mostraba ayer su “preocupación”  por la situación y aseguraba que la ciudad “non pode perder un minuto máis”. Mientras, los alcaldes se reafirmaban. El de Pereiro, Luis Menor, como sus homólogos, decía que “non queremos ningún problema coa cidade”, pero aseguraba que “urbanísticamente Pereiro non ten problema ningún” y que podría evitar “que se perdese unha gran inversión”. Lo mismo en San Cibrao, donde el alcalde, Manuel Pedro Fernández, mostró “os brazos abertos” con terrenos disponibles tanto de titularidad pública como privada. Asimismo, en A Peroxa, el regidor, Manuel Seoane, se ofreció a que “se fose necesario, fariamos un pleno en 24 horas para a cesión gratuíta duns terreos municipais, e tramitamos a licenza cun 95% de bonificación”. Lo mismo que en Castrelo de Miño, donde Avelino Pazos recuerda que acaban de aprobar su Plan de Urbanismo, y que tienen parcelas disponibles con uso dotacional: “Non competimos coa cidade, pero mostramos a nosa dispoñibilidade”.

PSOE y BNG creen que el PP les intenta “presionar” 

PSOE y BNG ven el ultimátum como  “ chantaxe” de la Xunta, pero insisten en que la residencia no corre peligro. “É unha xogada máis do PP, está xogando a desinformar. A residencia nunca estivo en risco. O problema é que non se proporciona información, non hai proxecto nin anteproxecto e non poden pedir un cheque en branco e ameazar a unha cidade”, dijo el portavoz de PSOE, Rafael Villarino, que insta al gobierno local a negociar “en vez de impoñer”. Desde el BNG, Luis Seara pide “diálogo” y asegura que no se moverá de su posición, “porque temos a razón, segue habendo dúbidas urbanísticas. Isto é unha trampa do PP para tapar os seus incumprimentos. Ninguén no ámbito privado faría unha casa sen a certeza ao 100% de que non terá que devolver o terreo”, insistiendo en que el proyecto no corre peligro: “No convenio non se recolle ningunha ubicación concreta”. 

Desde el PP, Flora Moure ve “imperdonable” que la ciudad perdiese la oportunidad por el “bloqueo de forma contumaz” de PSOE y BNG, a quienes piden “altura de miras”.

Pereiro de Aguiar: “Non queremos que se perda a inversión”

Luis Menor, alcalde de Pereiro.

Luis Menor, alcalde de Pereiro. 

Luis Menor, alcalde de Pereiro de Aguiar,  no quiere “ter ningún problema con ningún concello”, pero “cando por segunda vez o rexeita o pleno da cidade, a nós abríusenos o temor a que un investimento tan importante marchase de Ourense”.  Por ello,  dicidieron ofrecerse: “Son 100 postos de traballo e 120 prazas para persoas maiores. A provincia non pode perdelo, e por iso nos diriximos á Xunta por se necesitaba un solar. Nós ofrecémonos como parte desa solución á provincia, pero non queremos polémica con ningúen”. Según el plan urbanístico, hay suelo adecuado al uso dotacional y otros terrenos “que cunha pequena modificación poderían ter ese uso”.  

Menor insiste: “Eu non quero quitar nada a ninguén, e parécenos correcto que se ubique na cidade. Pero se en Ourense se produce esa situación de parálise e existe a ameaza de perder ese investimento, non podemos quedar inmóbiles. Queremos dicirlle aos inversores que Pereiro ten tradición en coidado de maiores, ten un urbanismo adecuado e está a 6 ou 7 quilómetros da cidade”.

A Peroxa: “En 24 horas cedémoslles unha parcela”

Manuel Seoane, regidor de A Peroxa.

Manuel Seoane, regidor de A Peroxa. 

Manuel Seoane, alcalde de A Peroxa, asegura que “non queremos sacar nada a ninguén”, pero relata que la situación de la ciudad le recuerda a un refrán: “Deus dálle pan a quen non ten dentes”. Por ello, decidieron postularse: “Dan 12 millóns para construír unha edificación e hai problemas. Nós non poñeremos ningún problema e regalámoslles o terreo”. Así, Seoane explica que “se cedería gratuitamente un terreo con luz, auga, alcantarillado, chairo e 60.000 metros cadrados”. Mejor no lo puede ofrecer. Es un terreno municipal, al lado del campo de fútbol. “Se a cidade volve dicir que non, ao día seguinte facemos un acordo plenario e cesión. Iso é unha riqueza para o concello. Para nós sería a sétima residencia. Temos cinco en marcha, está outra en proxecto e esta, se chegase, sería a sétima. Nós todo facilidades e facémoslle unha bonificación do 95% para a licenza, o que faga falta”, añade el regidor, que creen que “sería unha vergonza que esta inversión marchase da provincia mentres na Peroxa en 24 horas terían a cesión feita”.

San Cibrao das Viñas: “En 15 días terían todos os permisos”

pedro.jpg_web

 

Pedro Fernández, alcalde de San Cibrao. 

El regidor de San Cibrao das Viñas, Manuel Pedro Fernández, dijo que estaría “encantado” de albergar una residencia así. “Temos terreos, tanto de titularidade privada como públicos, da Deputación, que teñen uso dotacional”. Fernández asegura que aunque no sean municipales, hay terrenos “que se poden comprar e telos dun día para outro, sen problema ningún. Son terreos clasificados para facer unha residencia e que terían todos os permisos en 15 días, máis non lle podemos axilizar”. Considera que no se puede rechazar “unha inversión millonaria que xera postos de traballo e riqueza. Que alcalde non estaría disposto?”.  Indica que también hay terrenos públicos de la Diputación, “incluso ao lado da cidade, xusto pegado ao Paco Paz pero xa en San Cibrao”. 

Elude opinar políticamente sobre la ciudad, pero manifiesta su interés  y asegura que el Concello incluso “mediaría cos propietarios privados de terreos calificados para este tipo de actuacións, se así o precisan. Se o pleno de Ourense os bota atrás outra vez, aquí collémolos cos brazos abertos”.

Castrelo de Miño: “Sería como se nos tocase o Euromillóns”

Avelino Pazos, regidor de Castrelo de Miño.

Avelino Pazos, regidor de Castrelo de Miño.

 

En Castrelo de Miño también se ofrecieron, en caso de que en la ciudad no fructifique la construcción de la residencia. Ofrecen un paraje exclusivo, al lado del Parque Náutico y con vistas al embalse. Su alcalde, Avelino Pazos, aclara que “non nos posicionamos en contra da cidade en absoluto”, pero visto que no allí no sale adelante, “aquí ábrese unha oportunidade moi grande, con 120 empregos. Iso serviría para asentar poboación. Para adiante cos ollos pechados. Sería como se tocase o Euromillóns en Castrelo e a comarca”. El pasado 10 de septiembre, Castrelo de Miño aprobó su plan de urbanismo (PXOM)  de forma provisional, y solo falta el definitivo. “Hai terreos que podemos poñer á disposición da Xunta, por iso contactamos con Política Social. É  unha fantástica residencia. Temos varios  terreos e un, que quedou como solo dotacional, está xusto no Parque Náutico, que sería probablemente a mellor ubicación para unha residencia de maiores. Terían grandes vistas, poderían pasear…”, concluye. En todo caso, puntualiza que “se a fan en Ourense, fantástico; se non, que non se perda, estamos aquí”.  

Te puede interesar