Aixiña reconoce no poder asumir a los afectados por la supresión del Comedor Sobre Rodas

SIN CAPACIDAD

Aixiña ha aceptado algunas familias en su reparto, pero no tienen capacidad para 58 nuevos usuarios

Voluntarios de la Asociación Aixina durante un acto en 2021.
Voluntarios de la Asociación Aixina durante un acto en 2021.

Algunas de las familias afectadas por el cierre del Comedor Sobre Rodas han buscado alternativas poniéndose en contacto con la Asociación Aixiña, que atiende a personas discapacitadas en Ourense y dispone también de un servicio de reparto de menús. Esperaban que sus parientes pudieran ser atendidos tras el abandono del Concello de Ourense, pero Aixiña se encuentra también al límite de su capacidad con este programa.

Su gerente, Xan Jardón, explicaba que “é un servizo que temos dende hai bastantes anos e dirixido a persoas con discapacidade. Houbo chamadas e pasamos a atender a dous ou tres casos”. Pero el poder integrar en su programa a casi sesenta personas excede sus capacidades porque “somos un servizo pequeno”, argumenta Jardón, “temos unhas rutas establecidas ó longo da cidade, e non podemos deixar de atender os casos das persoas que atendemos (discapacitadas o muy dependientes) para intentar abarcar a máis usuarios. Sería marabilloso, pero podemos chegar onde podemos chegar”, añade.

Dentro de las rutas

En este contexto, Aixiña aceptó en su programa a aquellos casos que encajaban en sus rutas establecidas y su casuística pueda ser atendida por la asociación. “Comezamos atendendo a uns cantos casos”, explica el gerente, “e foi na pandemia cando este servizo experimentou un gran crecemento. Foi cando decidimos empezar a atender máis casos. O ano pasado xa houbo un incremento, e este ano chegamos ata as 34 persoas”, cuenta Xan Jardón.

El sistema funciona de manera muy parecida al extinto Comedor sobre Rodas. Las familias se ponen en contacto con Aixiña, que analiza sus necesidades y los menús que se ajusten mejor a la casuísitica del solicitante. El servicio lo cubren íntegramente, empleando las cocinas de su centro integrado, situado en la Finca Sevilla. “Vai en función da nosa propia loxística dos vehículos e da propia cociña. O presentamos e facemos aquí a comida. Se valoran as dietas e as especificidades da persoa en función da súa propia situación”, explica Jardón.

Lista de espera

Aunque se encuentran con más solicitudes que usuarios a los que pueden atender, desde Aixiña recuerdan que el acceso al programa de atención es posible. En palabras de su gerente, “é un servizo que está en movemento, pode haber algunha baixa e se o caso o podemos atender e nos queda na mesma ruta, imos intentar atendelo”.

Contenido patrocinado

stats