EL MACHISMO NO CESA
La violencia de género no da tregua: 2,4 denuncias al día en Ourense
PLENO DEL CONCELLO DE OURENSE
La oposición tumbó este lunes, en el pleno extraordinario, todas las modificaciones de crédito planteadas por Jácome salvo la del área social. Además, Jácome avanzó la presentación de una cuestión de confianza, que ligaría a los presupuestos municipales y para lo que necesitaría apoyos; o bien a modificaciones de crédito, avanzando incluso que estas últimas podrían volver a pleno y aprobarse "sin cuestión de confianza".
La concejal Tamara Silva fue la encargada de explicar la modificación de crédito 6P sobre educación. "Tráense a que temos uns presupuestos prorrogados que non cubren as necesidades presupuestarias actuais debido as subidas de incremento dos últimos anos". "Solicitamos 120.000 para as escolas de Galiña Azul, no que o Concello ten que por unha parte económica. Neste caso porque nos presupuestos actuais non re recolle a Galiña Azul de Barrocás", explicó. Además, indicó que quieren destinar fondos a la "reparación e mantemento de edificios de educación". "Dotarlo de 250.000 euros xa que nos presupuestos so hai 140.000 euros", añadió.
"Si tuviéramos unos presupuestos de crédito vigentes, sería necesario traer estas modificaciones de crédito", aseguró Jácome, antes de afirmar que la Diputación que lleva "casi una cuantía superior de modificaciones de crédito al ayuntamiento".
El primero en intervenir fue el nacionalista Luis Seara, "Hoxe, señor o alcalde, ímolo por frente ao espello. Vai recibir a mesma medicina que vostede lle aplicou aos gobernos que o procederon, pero cunha diferenza notable", aseguró antes de decirle que "nós tendémoslle a man para sentar a mesa para negociar un borrador de orzamentos. É unha oferta xenerosa. Eu pedirialle que a considerara", afirmó. "Durante o tempo que leva no goberno trouxo máis de 80 modificacións de crédito", le recordó. "Vostede descubriu un filón a través das modificacións de crédito e deuse conta que non precisaba aprobar un orzamento".
"Ata que non presenten un borrador de orzamento non imos aprobar ningunha modificación de crédito. Non imos ser os tontos útiles. Esquezanse de negociar modificacións de crédito con nós, só nos sentaremos a falar de orzamento. Eso sí, se nos chama", añadió Seara.
La siguiente en hablar fue la socialista Natalia González. "Parece que non se deu conta de que goberna en minoría e non deixa de sorprendernos que sexa o máximo defensor das modificacións de crédito", afirmó antes de recordarle que llevó al alcalde Jesús Vázquez por no tener presupuestos aprobados. "Vostede xa non debería estar aí", añadió. "Temos unha situación crítica en materia de persoal e seguridade cidadá. Tamén en materia orzamentaria. Más de 140 días en periodo de pago. Máis de 11 millóns de euros sen pagar a proveedores. Sen contar o que hai debaixo da alfombra", señaló la socialista. "Vostede levou esta situación ao límite e quere demonizar á oposición dos seus problemas. A receta é sinxela: negocie, acorde e chegue a acordos", aseguró González.
Por el partido popular habló la edil Ana Méndez. "Pregolle encarecidamente que repase vostede todos os plenos desde que ten a facultade de expresar a súa opinión neles", antes de recordarle a Jácome los continuos bloqueos del actual regidor a Jesús Vázquez. "Ten que ter moita cara. Ten as narices de traer aquí modificacións de crédito con partidas de gastos totalmente imprescindibles con outras que son argalladas súas para poñer aos grupos da oposición entre a espada e a parede. É o seu xogo político", afirmó la popular. "É unha oobligación moral tratar de sácalos adiante", añadió sobre los presupuestos del Concello. "O único que fai vostede é presentar as súas propostas sen escoitar as de ninguén máis. Tratando de impoñer as súas a toda costa. O único culplable é vostede", afirmó Méndez antes de recordarle a Jácome que "sen traballadores non é ninguén". "Vostede como xefe de persoal ten que crear un ambiente de traballo digno. O seu problema é que non sabe diso", añadió. "¿Qué dirías sen papel Ana? ¡Qué triste! Le respondió Jácome a la popular. "Utilizasteis muchísima fuerza en el primer debate y eso me hace deducir que no vais debatir todos los puntos con la misma intensidad", añadió.
"Non lles interesa ningunha modificación que traemos. Vostedes traen o seu discurso preparado", afirmó la edil Tamara Silva en su segunda intervención. "¿Algún falou de educación?", les reprochó la concejal de Democracia Ourensana. "Cal de eles o que non é necesario? Sabedes que sí o son", insistió.
"Están en minoría, non teñen maioria absoluta. O que pretenden facer aquí é chantaxe emocional", aseguró Luis Seara antes de afirmar que "non poden pretender é que os demais sexamos os pagafantas da súa festa". "Non traen orzamentos porque ata de agora foron de fábula", añadió. "Nós non imos discutir da necesidade de moitas partidas, senón do xeito trampulleiro que están a facer", añadió antes de afirmar lo que eso supondrá en el futuro para las arcas públicas.
El BNG señaló sobre esta modificación de crédito, consideran que es "un parche". "Estas axudas teñen que responder de xeito inmediato as necesidades de carácter urxente as persoas que están en risco de exclusión social", afirmó la nacionalista Ruth Reza. "Oito meses é o que tarda este goberno para que unha persoa poda cobrar unha axuda de emerxencia", afirmó. "Vostedes estánse cargando os servicios sociais do concello. Asumen como normal que exista unha insuficiencia orzamentaria", afirmó. "Vostede aquí non di porque quere cargarse os asuntos sociais", le dijo a Jácome. El regidor "le contestó que deberían "facer un cómic". "Yoy soy el villano que quiere acabar con los servicios sociales y vosotros los héroes", aseguró.
La socialista Natalia González también abordó el plan de estabilización del personal del Concello de Ourense. Aseguró que "nunca debeu convertirse nun plan de desestabilización". "Fai un ano sí estaba dacordo cunhas bases e vostede cambiou dunha opinión", aseguró antes de que Jácome la interrumpiera para decirle que "estás mintiendo". La socialista le recordó la caída del capítulo 1 de personal que "aínda non sabemos que repercusión ten". "Vostede segue na súa arroutada. É un falso", aseguró. "Hai persoas que teñen familias é o que vostede fai cambiando destas bases ten unha repercusión". Durante la intervención de la socialista Jácome abandonó temporalmente el salón de plenos del Concello.
"Todos os grupos políticos estamos dacordo porque detrás desta modificación de crédito hai persoas, neste caso o máis vulnerable. As axudas de emerxencia social van desde alimentación básica ata pago de alugueiro e outros servicios básicos. Esto é irrenunciable para todos", añadió antes de asegurar que las ayudas del comedor escolar viene "tarde, mal e arrastro". "Hai colectivos que axudan as persoas máis vulnerables que van ter que botar o peche porque a administración máis próxima é incapaz de sacar en tempo e forma unha convocatoria de subvencións e o plazo para xustificalas", aseguró la socialista.
La popular Ana Méndez, fue la siguiente en pronunciarse sobre la modificación de crédito de asuntos sociales. "A imos aprobar porque non imos causar un prexuízo irreparable as persoas que máis o necesitan. A vostede impórtanlle pouco as entidades sociais", afirmó. Además pidió al grupo de gobierno comparar los "poco máis de 800.000 euros para asuntos sociais" con los casi 22 millones que llevan en otras modificaciones de crédito. "Hai moitas cousas e millóns que non son para emerxencias e díganme se non se lles cae a cara de vergoña", añadió.
"O cómic que mellor lle pegaba a vostede A 13 rúa do Percebe. 13 rúa do Percebe parece o Concello de Ourense dende que vostede está aquí", afirmó Natalia González, que afirmó que el "desmantelamiento dos servicos sociais é evidente". "O que vostede di é cargarse todo", le acusó la nacionalista. Sobre la modificación, que sí van apoyar, aseguró que "é un parche máis". "Todo que se deixe polo camiño, deixará moitas persoas fóra".
Finalmente la modificación de crédito de los asuntos sociales fue aprobada por "unanimidad".
Tamara Silva explicó que esta modificación de crédito es para necesidades para la reparación en las sedes de asociaciones vecinales, convenios con las federaciones de asociaciones de vecinos como Miño o Limiar y el convenio con Amencer. "Estes tamén son persoas e veciños", aseguró antes de decirle a la oposición que "non sei se consideran que hai diferentes rangos". En este caso no intervino ningún concejal de los tres partidos de la oposición. Jácome afirmó que a PP, BNG y PSOE les "importa un bledo".
"Todo es palabra. El resumen es este: si Democracia Ourensana sigue haciendo obras, en la siguiente no hay quien le quite la mayoría absoluta. Tenemos que bloquear a este tío. Y que si la ciudad se jode, que le den por ... a la ciudad", afirmó Jácome en un monólogo después de que la oposición no interviniera en el tercer punto. "Prefieren bloquear la ciudad", afirmó el regidor.
El concejal Antonio Fernández fue el encargado de explicar las tres siguientes modificaciones de crédito que incluye diversos gastos como material para los bomberos o cursos para los servicios de emergencia. "Los bomberos también son personas", aseguró el edil. Otra modificación incluía algunos trabajos y la compra de material para algunos espacios municipales, mientras que otra era para la compra de material de la Policía Local de Ourense, como munición o etilómetros. Además, por gastos de formación de los agentes o el renting de vehículos.
El concejal de DO Francisco Lorenzo fue el encargado de hablar sobre una de las modificaciones de crédito más altas presentadas este lunes. Una partida que incluye trabajos como los de la obra de Celso Emilio Ferreiro, los faroles, un muro en San Mamede o la renovación de los faroles del edificio San Martín. Además, para convenios pendientes o inversiones en nuevas infraestructuras.
En este caso Xosé Manuel Puga, del BNG, intervino para "por en valor" que "toda a oposición estamos exercendo un acto de enorme responsabilidade". "Con este acto estamos a impedir que leve a quebra a este Concello. Estamos impedindo o caos", aseguró. "Sin uns orzamentos non hai nada que negociar", recalcó el nacionalista. El alcalde le aseguró que eso "era una línea roja". "No sois quienes. A ver si bajáis un poco esos humos", le espetó el regidor al nacionalista.
María Fernández tomó la palabra en el grupo socialista. "O goberno municipal trata de habilitar cartos porque non ten un orzamento. O ano pasado fixo 20 modificacións de crédito", explicó. La socialista utilizó un cartel con gráficos para enseñar lo que debe el Concello y en lo que pretende gastar Jácome el dinero. "Se non saben xestionar os fondos públicos, nós non temos a culpa. Co noso voto non van hipotecar á cidade".
"Primeiro teñen que facer as cousas con xeito. Non pode habilitar cartos para pagar facturas en setembro que van entrar en vigor en novembro e non lles da tempo", añadió la socialista. "Se non eres quen de pagar o que debes, como che vamos a habilitar para que fagas máis cousas?", le preguntó.
Al igual que la mayoría de las modificaciones previas, la oposición rechazó la modificación de crédito.
Uno de los momentos tensos de la sesión plenaria fue el momento en el que Luis Seara puso una grabación de audio de Jácome sobre las ayudas a los clubes deportivos de la provincia. "Los clubes utilizan las subvenciones del deporte base para luego desviarlas a los equipos de arriba y ustedes lo consienten. Queda bien hablar del deporte base pero luego no hacen nada", se puede escuchar a Jácome en el audio.
"Usted ha puesto una psicofonía mía" ha señalado Jácome tras interrumpir al nacionalista. "No se puede ser más manipulador" le dijo Jácome a Seara. A eso, el portavoz del BNG le replicó con las últimas informaciones de los audios de Jácome. "Manipulador vostede, que aparece nuns audios, nega a evidencia e agora ten que recoñecer diante da xuíza que era vostede". "Eso es falso" afirmó Jácome, a lo que Seara le respondió con "no me podo cortar".
"Voltan a traer o mesmo que o ano pasado. Case un millón de euros de reparto sen máis criterio que o seu criterio. Están enganando aos clubes", afirmó el nacionalista dirigiéndose al concejal Aníbal Pereira. "Estamos en contra deste modelo de reparto, que convertiron nun café para uns poucos", sobre la línea 2 de ayudas a clubes de la ciudad del Concello de Ourense.
"As subvencións nominativas é vender un favor", señaló la socialista María Fernández. "Cal é o criterio?", se pregunta sobre cuálesson los motivos por los que se entregan esas ayudas.
"Nos fala vostede de irresponsabilidades a nós? A súa. É vostede igual que o alcalde. Irresponsabilidade é a súa. Están enganando aos clubes", afirmó la popular Ana Méndez sobre las palabras de Anibal Pereira al explicar la modificación de crédito para las subvenciones a clubes de la ciudad.
Los trabajadores del Concello de Ourense se concentraron en la Plaza Mayor antes de que se inicie el pleno extraordinario. La pasada semana el personal del concello ourensano votó a favor de ir a la huelga.
🔴 Concentración de los trabajadores del Concello de Ourense en la Plaza Mayor antes de que comience el pleno extraordinario de este lunes 👇 https://t.co/ze1nRyBga0 pic.twitter.com/P0FcxZLB5D— La Región (@LaRegion) September 30, 2024
Contenido patrocinado
También te puede interesar
EL MACHISMO NO CESA
La violencia de género no da tregua: 2,4 denuncias al día en Ourense
Los ingenieros agrícolas de Ourense renuevan su cúpula
Pepe Paz, presidente do Colexio de Enxeñeiros Agrícolas: “Temos que facer un novo rural con mais industrias agroalimentarias”
UNO MENOS QUE EN 2022
Ourense se acerca a su récord de colisiones provocadas por animales
CULTURA EN EL RURAL
La Red Provincial de Auditorios de Ourense alcanza los 7.500 espectadores
Lo último