EL MACHISMO NO CESA
La violencia de género no da tregua: 2,4 denuncias al día en Ourense
Entrevista
Hai uns 90 anos que o Seminario Menor comenzaba a funcionar como centro educativo. O seu rector, Segundo Fernández Movilla, ocupa o cargo desde 2017 e explica como abordan a eduación na actualidade.
Como evoluciona o seminario?
Fixemos unha aposta moi forte pola innovación educativa da man do sistema EVI, que naceu nun colexio de Madrid, e centra a educación na personalización. Pero non é unha individualización de enseñanza, senón que é un verdadeiro encontro significativo entre alumno e profesor dende o acompañamento para adquirir competencias cara o seu futuro.
Como foi a implantación do novo sistema? Como se adaptaron os rapaces?
A verdade é que foi moi ben. Un momento moi ilusionante para toda a comunidade educativa. Non só para os rapaces, tamén sobre todo para claustro de profesores, porque foi un proceso de transformación que durou tres anos, nos que formamos ao equipo humano, o equipo docente para que entendese a educación doutro xeito.
Cantas persoas conforman o equipo docente?
Neste momento somos 24 profesores que formamos a comunidade educativa e cerca de 90 alumnos.
Que ciclos estudan?
Temos os cursos correspondentes á ESO e Bacharelato.
Cando deciden se teñen vocación os alumnos?
Temos moi claro que no ámbito educativo, desde edades temperás, é necesario un proceso de orientación vocacional. Non só relixiosa, senón de sentido da vida porque sabemos que cando un alumno o descobre, súa motivación aumenta e aínda que lle costen máis os estudos sabe que hai unha meta. No seminario iníciase dende primeiro da ESO e acompáñase ata Bacharelato. Sempre respetando a libertade do alumno. Non é necesario que un alumno en primeiro de ESO queira ser sacerdote para estudar no Seminario.
Que instalacións atópanse ao servicio dos rapaces?
Todo está posto á súa disposición, ao final os protagonistas son eles. Entendemos a educación como o alumno protagonista da súa aprendizaxe.
En que ramas académicas se especializa o seminario?
Temos dúas ramas, ciencias e letra, o que é humanidades, 50/50.
Como se adaptou o seminario á pandemia?
Cadrou nun momento en que terminabamos de implementar o sistema e a telemática forma parte do noso día a día. As clases adaptáronse, comezamos a ter o mesmo horario telemáticamente a través de Google Educación e os alumnos continuaban a facer o seu traballo.
De que xeito marca a diferenza o sistema educativo respecto doutros centros?
O Seminario Menor entendémolo como un tempo. Un espazo de crecemento, un tempo de medrar. Facémolo a través de tres proxectos: o académico; o pastoral, que é o que acompaña ao alumno no seu proceso persoal, en coñecerse a si mesmo, as súas habilidades; e finalmente, o proxecto de orientación vocacional, unha vez que eu sei quen son, miro as oportunidades que teño arredor e trato de decidir cal é o meu camiño.
As familias implícanse?
Si. O noso sistema concibe a autonomía do alumno, que eles se sintan capaces e libres de decidir, e que saiban aceptar as consecuencias das súas decisións. O papel da familiaé fundamental porque é normal que ás veces se sintan perdidos. Queremos que as familias se sintan acollidas, falamos con elas, das súas necesidades e dialogamos de mútuo acordo se o centro se adapta a eles con total sinceridade. A verdade é que está a haber moi boa sintonía.
Contenido patrocinado
También te puede interesar
EL MACHISMO NO CESA
La violencia de género no da tregua: 2,4 denuncias al día en Ourense
Los ingenieros agrícolas de Ourense renuevan su cúpula
Pepe Paz, presidente do Colexio de Enxeñeiros Agrícolas: “Temos que facer un novo rural con mais industrias agroalimentarias”
UNO MENOS QUE EN 2022
Ourense se acerca a su récord de colisiones provocadas por animales
CULTURA EN EL RURAL
La Red Provincial de Auditorios de Ourense alcanza los 7.500 espectadores
Lo último
TEMPERATURAS MÍNIMAS
Galería | El primer día del invierno cubre de nieve y hielo la provincia de Ourense