Miguel Anxo Bastos
Extremadura: la clave está a la izquierda
Para os que somos eurovisivos, esta especial volta de Abba é un reencontro cun dos momentos máis grandes da historia do Eurofestival. Porque nos milleiros de enquisas que os eurofáns realizamos opinando sobre que cancións e intérpretes son os máis importantes, pode haber moita diversidade de opinións, pero salvando aos máis noviños, que cando unha canción ten un mes de vida xa lles parece “vintage”, o certo é que o resto temos claro que houbo un antes e un despois desde que aquel grupo sueco irrumpía no escenario de Brighton, rompendo todos os esquemas do visto e oído ata ese momento, cunha canción e unha posta en escena e vestiario que nos deixaron alucinados.
Hai que contextualizar todo isto no momento no que se producía, o ano 1974, nunha edición realmente interesante; desde a canción portuguesa “E despois do Adeus” interpretada por Paulo de Carvalho, que sería utilizada semanas despois como pistoletazo de saída para a “Revolución dos Caraveis” que poría fin ao réxime autoritario que sometía aos nosos veciños lusos; ou a censurada pola RAI italiana, que se negou a retransmitir o festival, porque a xa gañadora doutras épocas Gigliola Cinquetti, e segunda nesta edición, levaba un tema titulado “Si”, coincidindo coa campaña política para o referendum italiano sobre a Lei do Divorcio que se celebraría un mes máis tarde. E no ranking das que intentaron desbancar a Abba tamén estaba a que logo arrasaría nas salas de cine como partener de John Travolta en “Grease”, a pizpireta Olivia Newton-John, que representaba ao país anfitrión obtendo un meritorio cuarto posto; sen esquecernos do noso rumbeiro catalán Peret que lle interpretou a Europa aquel “Canta y sé feliz”, canción que hoxe non sería moi políticamente correcta.
Pois todo iso ocorría no ano no que Abba entraba na vida de millóns de persoas en Europa e en medio mundo, desde Sudáfrica e Australia ata o Canadá, converténdose nunha das principais fontes de divisas para Suecia, dado o tremendo éxito das súas cancións nos poucos anos que estiveron xuntos, apenas unha década, con vodas e divorcios polo medio. A pesares dun pequeno declive nos anos 80, a súa música volveu con forza nos 90 a base de recompilatorios e grandes éxitos discográficos, chegando a súa lenda ata os nosos días, nos que seguen a ser un grupo de culto. Tanto é así que os musicais baseados nalgunha das súas cancións como “Mamma Mía” están anos e anos nas carteleiras das principais cidades do mundo, como Madrid, onde tiven a oportunidade de ver a unha espléndida Nina, tamén eurovisiva e logo directora da Academia de OT, que sería a gran protagonista dese musical na Gran Vía madrileña entre 2004 e 2010.
Volve Abba aos escenarios londinenses dun xeito moi especial case 40 anos despois, será en maio e en plan Avatar virtual, e será ao grande, onde cantarán cancións do seu novo disco “Voyage” e moitos dos seus grandes éxitos, que no seu día foron traducidos a infinidade de idiomas. Os concertos serán nun recinto construído especialmente para tal fin e onde se poderá gozar destes “ABBAtares” que replicarán o seu aspecto de entón, e de paso comprobarán unha vez máis como a súa perdurable popularidade trascendeu xeracións e fronteiras. O novo disco de Abba soa a Abba mírese como se mire, pero ¿é que realmente queriamos outra cousa? De ningunha das maneiras. Queremos Abba en estado puro.
Contenido patrocinado
También te puede interesar
Miguel Anxo Bastos
Extremadura: la clave está a la izquierda
Sergio Otamendi
CRÓNICA INTERNACIONAL
Dos éxitos o dos fracasos
Chito Rivas
PINGAS DE ORBALLO
As esperas teñen idade?
PERDÓN POR LA MOLESTIA
Los rojos que eran (viejos) verdes
Lo último
PRIMERA FEDERACIÓN
Una victoria para terminar el año del Arenteiro
EL MACHISMO NO CESA
La violencia de género no da tregua: 2,4 denuncias al día en Ourense
UNA VIDA DE COLECCIÓN (VIII)
Cuando lo importante es tirar y bailar bien