La Región
JARDÍN ABIERTO
Simbología de la flor de amarilis en Navidad
Sigo a ter as mesmas ideas de sempre. O que sucede é que, cambiando os feitos que nos rodean a min e máis a elas, un vai reenfocando esas ideas (e mailos actos que dela se derivan) sempre a partires dunha realidade que pode acabar sendo dramática. Isto élles así -ou máis ben penso eu que sexa deste xeito e non doutro- posto que cada un de nós tende a dicir daqueles que pensan coma nós pensamos, que eses si que teñen as cousas claras. Os outros seica non.
¿Que é ter as cousas claras? ¿Quen son os que teñen as cousas claras? É de temer que sexan os que desfruten do mesmo grao de confusión mental que podamos ter nós a respecto dos temas que en cada ocasión sexan considerados. Aí chegados, o mesmo grao de confusión, sérvenos pra catalogar ás xentes. Bos se pensan coma nós, malos e ruíns se pensan o contrario. Cando esas bondades aboian -e con elas o son tamén as maldades- entón estamos a constatar a existencia dunha linguaxe totalitaria que as máis das veces está instalada na mente dun nazi de tipo berlinés… ou dun stalinista moscovita.
Porén, é de sospeitar que a definición de equidistante, ese concepto que está tan en boga dende hai uns anos, se trate dun recurso oratorio pra que cualifiquen, tanto o berlinés como o moscovita, a aqueles que son quen de ver con certa obxectividade que, tantos uns coma outros, fan ben unhas cousas e mal outras, ¿Trátase de equidistancia ou máis ben dun certo equilibrio intelectual que permite, grazas á liberdade de pensamento, opinar nun sentido ou doutro?
A equidistancia non se trata nin de indeferencia, nin de acomodación. Se así fose, do que se trataría sería de algo moito máis velaíño, tan velaíño, que habería que evitar confundir o resultado das súas “equidistantes” opinións. Sucede así sempre que os seus comentarios, as súas advertencias ou os seus avisos, poidan servir pra facer bo o conxunto de ideas que privilexian a unhas das dúas grandes ideoloxías dominantes. O mundo stalinista era millor, ou pior, que o hitleriano? Se un é millor ca outro, os seus resultados milloran a traxectoria daquel, condenando a deste, ou viceversa. Daquela xa non estamos diante dun equidistante senón dun indiferente ó que tanto lle da unha cousa coma outra. Senón, de onde sae a donidade coa que se produce o cambio de credo coa velocidade coa que se produce?
Neste país noso, o que abrangue o total do residente na península ibérica case ó completo, agás que queiramos meter no mesmo saco ó conxunto dos cidadáns do país veciño, a equidistancia condenase por aquilo que sinala a máxima que recomenda “las cosas claras y el chocolate espeso”. Máxima que historicamente sempre puido ser exixida por quen, cando se refire a el, cando se lle din as cousas claras, a el que sempre lle “canta las verdades al barquero” a tododios non lle senta nada ben e se revolve de tal xeito que non é difícil adiviñar as consecuencias do seu rexeitamento.
Estamos vivindo tempos así. Confírmao o resultado de que a actividade política estea a consistir en que uns acusan de corruptos ós outros e os outros responden acusando de corruptos ós uns. Un deleite intelectual absolutamente noxento que encamiña á opinión pública a se expresar, botando man dun proceder infantil; por exemplo “pues mi papá es guardia” ou que “pues el mío es más alto”. Poderíase chamar a isto madurez política ou madurez democrática? É de sospeitar que non. Vai sendo hora de que as formacións políticas confronten proxectos.
Cando eu era neno, estando na barranca do Barbaña, ó pe da alameda onde comezaba a rúa do Doutor Fleming, nunha discusión deste teor un dos contendentes, non sabendo xa coma superar ó outro, dixo “pues mi papá es Franco” e o outro, non tendo a man nome que enfrontar ó pronunciado respondeulle “pues el mío se tira por este barranco y no se mata”. Hai que velar senón polas paternidades si polas filiacións e de paso polas heroicidades propias dos tebeos daqueles días: os de “Hazañas bélicas” por un lado e os de “Roberto Alcazar y Pedrín” pola outra. Neles sempre había “bos” e “malos”, os bos eran os nosos, os malos os dos outros. Aceptalo era indiferente segun vivises dun ou doutro lado. Sinalar os erros ou os acertos bélicos duns e doutros, iso, era equidistancia. Ou algo así. E así andamos.
Contenido patrocinado
También te puede interesar
La Región
JARDÍN ABIERTO
Simbología de la flor de amarilis en Navidad
Jaime Noguerol
EL ÁNGULO INVERSO
La mirada sabia del barman
Miguel Anxo Bastos
Extremadura: la clave está a la izquierda
Sergio Otamendi
CRÓNICA INTERNACIONAL
Dos éxitos o dos fracasos
Lo último
DENUNCIAS DE LOS LECTORES
Cronista local | Las denuncias de los vecinos de Ourense hoy, domingo, 21 de diciembre