Miguel Anxo Bastos
Extremadura: la clave está a la izquierda
En que momento se foden as cousas? É evidente que todo chega a ese punto tremendo, ao pé do abismo, no que a expectativa do individuo sobre a boa marcha da súa vida varía e, de socato, queda desarborada pola realidade. Implosiona. Thomas Bernhard mantiña unha atractiva teoría segundo a cal as calamidades provocábaas a masa afervoada que aplaude. 'Todos os horrores ?sostiña? proveñen dos aplausos'. Non soportaba á xente que aplaudía, e persoalmente aseguraba preferir as transferencias da súa editorial. A compracencia, incluso a felicidade, é unha fonte de infelicidade. Cando as cousas marchan ben parece ser que, xustamente, é cando as complicacións arremeten. En realidade, se algo vai ben, algo vai mal. Non ten lóxica, pero ?dígame? qué valor posúe a lóxica. George Simenon expresábao dende outro terreo, cando aseguraba que se un texto tiña unha frase fermosa, era unha mala sinal. Había que recortala. A literatura non pode ser sitio nunca para unha frase benévola, resplandecente. Seguía o único consello xeral dun escritor que lle resultara útil na súa vida. Foi un consello de Colette. Simenon entregáballe relatos curtos para Le Matin, e ela devolvíallos. El intentábao unha e outra vez, ata que Colette lle dixo: 'Mira, é demasiado literario, sempre é demasiado literario'. Así que Simenon seguiu o seu consello, e se nun dos seus textos se introducía unha frase fermosa, retirábaa. Demasiado literario quería dicir adxectivos, adverbios e calquera outra palabra que estivera no texto só para producir un efecto.
Hai que fuxir da comodidade. En que medida pode estar alguén tranquilo cando a vida lle sorrí? Talvez só a desgraza que nos chega nun día radiante, as repentinas miserias, a infelicidade, en fin, sexan o único lugar onde o home pode estar tranquilo, a salvo. Henry Miller sempre defendeu que traballar incómodo era de gran axuda para a imaxinación. Por que senón el ía escribir Trópico de cáncer e os EE.UU. censurar a obra durante trinta anos, prazo despois do cal a novela ingresou no país clandestinamente coa portada de Jane Eyre, de Charlotte Brontë. Scott Fitzgerald sempre defendeu que a vida é un proceso de demolición. O perímetro vai podrecendo paulatinamente ata que do que foi un día a existencia só quedan en pé os berros... Por que ninguén se dá conta? Monterroso pasou a vida mandándonos avisos: desconfíen da tranquilidade. O lugar máis seguro para unha mosca, segundo o guatemalteco, nunca sería o cristal da fiestra, senón o matamoscas, o que nos pode levar a pensar que o mellor refuxio para o individuo é a adversidade.
Contenido patrocinado
También te puede interesar
Miguel Anxo Bastos
Extremadura: la clave está a la izquierda
Sergio Otamendi
CRÓNICA INTERNACIONAL
Dos éxitos o dos fracasos
Chito Rivas
PINGAS DE ORBALLO
As esperas teñen idade?
PERDÓN POR LA MOLESTIA
Los rojos que eran (viejos) verdes
Lo último
PRIMERA FEDERACIÓN
Una victoria para terminar el año del Arenteiro
EL MACHISMO NO CESA
La violencia de género no da tregua: 2,4 denuncias al día en Ourense