Francisco Peña
Resiliencia y supervivencia
ARTE ET ALIA
A la, eido do téxtil, e o da cerámica, tan unidos no dicir plástico de Ruth Noemí Lodeiro xúntanse desta volta co cartón, pasta de papel transformada, e tamén co metal, para facer unha mostra arredor dun principio, o do tema da comunicación ou entendemento. Ou, mellor dito, o da incomunicación, que a presenza dos catro, amosa unha oposición cardinal, como os puntos de orientación usuais, e falan dunha intención inicial que, nas súas mans, transcenden dos reinos das metáforas particulares ao da alegoría expositiva, nunha significada complementariedade entre os vocabularios matéricos. A peza principal é a torre de Babel. De traza cilíndrica decrecente é tripolar nas cores, ao xeito do significado cadro pintado en 1563 por Pieter Bruegel o vello, un texto extraído dun dos libros xudeus do Antigo Testamento (Xénese, 11:1-9), tema mítico inspirado na de Babilonia na grande chaira entre ríos das terras de Mesopotamia e símbolo do desacordo para seguir coa xigantesca construción que xa tocaba as nubes. Así dende Bruegel a Lodeiro, obra alí con núcleo de arcos e bóvedas de ladrillo e revestimento de pedra labrada, estrutura que en Ruth é de cartóns engarzados -a fraxilidade-, e algunhas pezas cerámicas claras. Ámbalas están inconclusas mais o grande artista flamenco represéntaa aínda que en plena construción, nun extremo dunha chaira poboada. Eis a fase da soberbia. Para nós, a dos anxos asaltándoa é a máis explícita da detención da obra, sendo ademais símbolo celeste da falla de entendemento entre os operarios pois, castigo divino, comezaron a non poder entenderse pois falaban distintas linguas, o que provocou o abandono da xigantesca empresa, como se expresa no fol. 17v. do Libro de Horas de Bedford, París, ca. 1410-1430.
Medra nestes intres dende a soidade o orgullo da torre de marfil
A exposición comeza na sala cunha intensa bipolaridade cromática co vermello e o negro, telas negro sobre vermello, dalgunhas saen anacos con fíos ou letras, para tornarse na segunda zona, tralos apuntes turriformes da entrada, un deles metálico, a da grande ruína da Babel, e outras de cores monocromas que semellan rodas, algunhas con canas, indo noutra estas nun arame, narrando noutro rexistro o seu pensamento primeiro de soidade dende a falla de entendemento. Nos nosos tempos, hai información dabondo polos medios dixitais, con pantallas de grandes dimensións ás individuais en petos e bolsas. Así se privilexia o instantáneo, a velocidade, e a superficialidade, o que leva á banalización, malia ter coñecementos para discernir con sentidiño. Xorde a intolerancia co distinto, das comuñóns relixiosas ou pel, ás sociais e asentadas en dicotomías sexuais, medrando o medo ao diferente, desprezando ao individuo como persoa. Unha masa de seres sen empatía, gregarios, coa fe baseada no forza do conxunto-rabaño. Un paradoxo este de fin de ciclo histórico, para outros Era. Medra nestes intres dende a soidade o orgullo da torre de marfil. Tal Bolonia, na Toscana italiana, que chegou a ter máis de duascentas torres na Idade Media, das que restan dúas, a Asinelli e a Garisenda, esta en citada xa por Dante. Exposición esta a da Galería Dodo Dadá con resposta implícita ao réxime neoliberal, Áfona vs. Fónico, un pensar distinto, baseado na dúbida, para decidir cunha fala nova.
Contenido patrocinado
También te puede interesar
Lo último
tensión arancelaria
Las exportaciones chinas a Estados Unidos caen casi un 19%
INCENDIO POR ADORNOS NAVIDEÑOS
Muere una mujer y seis personas resultan heridas en un incendio en Palas de Rei