La morosidad del Concello de Ourense, al alza: 100 días para pagar

GESTIÓN MUNICIPAL

El Concello de Ourense cierra el primer semestre de este año triplicando el plazo máximo para abonar las facturas

Pleno del Concello de Ourense
Pleno del Concello de Ourense | La Región

El Concello de Ourense sigue incumpliendo de manera persistente los plazos legales para pagar a sus proveedores. El informe de tesorería del pasado mes de junio de 2025, al que ha tenido acceso este periódico, revela que el período medio de pago global del Concello se sitúa ya en 99,30 días. Esta cifra es notablemente superior al límite de 30 días que establece la Ley de lucha contra la morosidad.

Aunque la cifra de 99,30 días en junio de 2025 podría parecer una mejora comparada con picos anteriores de 140 días el año pasado, la realidad es que el Concello triplica holgadamente el plazo máximo permitido por la ley, y empeora mes a mes, ya que en abril la demora media en el pago de facturas era de 82 días y en mayo de 86 días. Ahora roza ya los 100.

Esto significa que las empresas y autónomos que trabajan para la administración local deben esperar más de tres meses para cobrar sus facturas, una situación que puede generar serias dificultades financieras para muchos de ellos.

Durante junio, el Concello abonó operaciones por un valor de 308.648,23 euros, pero lo más preocupante es que mantiene pendientes de pago 7.080.483,50 euros en operaciones no abonadas.

Os socialistas piden usar o remanente para pagar facturas

O grupo municipal do PSOE propón usar os 145 millóns de remanente no Concello de Ourense para investimentos urxentes e pagar a provedores

O grupo socialista presentará no próximo pleno unha proposta para que o goberno local use os máis de 145 millóns de euros dispoñibles no remanente de tesourería. O seu obxectivo é crear un “Plan ReXenera Ourense” que impulse investimentos necesarios na cidade.

A concelleira María Fernández critica a “precariedade” da xestión municipal, que acumula fondos mentres existen “necesidades sen cubrir”, como o pago de nóminas, os servizos públicos obsoletos ou os problemas no rural.

O PP carga contra a proposta socialista por "oportunista" e ser unha moción "só para a galería"

Ademais dos investimentos, o PSdeG urxe a elaborar un Plan de Pago a Provedores para que o Concello logre reducir o seu período medio de pago a menos de 30 días no primeiro semestre de 2026.

Pola súa banda, o grupo municipal do PP cargou contra a moción do PSOE para usar o remanente municipal e mellorar os pagos a provedores, cualificándoa de “oportunista”.

A portavoz popular, Ana Méndez, criticou que o PSOE non fixera propostas similares nos orzamentos e acusounos de intentar “quedar ben cos provedores” agora. O PP pídelles “menos mocións de cara á galería e máis traballo serio”

Contenido patrocinado

stats