Garantiza un mayor alivio fiscal
Alfonso Rueda promete “cooperación y estabilidad” a los empresarios de Ourense
Los nueve decanos de las facultades del Campus cierran filas para reivindicar la Agencia Estatal de Supervisión de la Inteligencia Artificial para Ourense (ASEIA). Este tecnología puntera está presente en muchos sectores y los centros de As Lagoas son la mejor prueba con la formación y la investigación que realizan aplicando técnicas relacionadas con la IA. Los ingenieros agrónomos que salieron de la Facultad de Ciencias de Ourense utilizan estos sistemas; mientras Informática no ha dejado de formar talento que, precisamente, Ourense consigue retener con cifras históricas del crecimiento del empleo TIC. Además, los “nuevos” también miran a la IA: la estrenada Facultade de Relacións Internacionais está muy interesada en que el Campus albergue un organismo estatal como este. La ASEIA es el polo de atracción de talento perfecto, además de un impulso al emprendimiento.
Francisco Javier Rodríguez es el director de la Escola Superior de Enxeñaría Informática: una escuela con “paro cero” que, precisamente, lidera la candidatura de Ourense para albergar la Agencia de IA. “Desde as administracións públicas, podería ser unha peza clave no ecosistema que se está xerando na cidade de Ourense a nivel académico e empresarial no ámbito da informática”, señala. Rodríguez cree que sería “unha forza máis” de atracción de empresas y profesionales.
En la Facultad de Derecho interesa mucho la agencia, ya que se encargará de la “supervisión” de la IA: es decir, que se respeten las normas que la Unión Europea empezará a exigir a los territorios para utilizar la inteligencia artificial de manera adecuada. Marta Fernández, la decana, destaca que “as propias funcións da Axencia, de orientación e asesoramento e a súa capacidade inspectora e sancionadora favorecerían unha interacción coa Facultade de Dereito e oportunidades para os nosos egresados”. La decana habla de “colaboración estreita” y formación innovadora en la facultad con temas relacionados con transparencia en los sistemas automatizados de inteligencia artificial, seguridad jurídica o protección de libertades fundamentales.
Humberto Michinel, director de la Escola de Enxeñaría Aeronáutica e do Espazo, subraya el “enorme crecemento e utilidade” de la IA en su sector: “Aplícase dende os sistemas de control ata o deseño de estratexias de aforro de combustible, pasando por múltiples aplicacións en defensa e aviación civil, como poden ser os drones ou o control de aeroportos”. Para Michinel, albergar la Agencia de IA “é dun grande interese”.
Donde también aplican la inteligencia artificial es en la Facultade de Ciencias. Francisco Javier Rodríguez Rajo, decano del centro, señala que sería “unha grande oportunidade para o desenvolvemento e modernización dunha provincia cunha grande actividade económica e dependencia do sector primario, por mor da grande influencia que no futuro terá a Intelixencia Artificial, sobre todo en eidos como o agroalimentario”. Rajo destaca que “son moitos enxeñeiros agrónomos saídos da nosa facultade que nos últimos anos modernizaron diversos procesos e retos agrarios na comunidade grazas á aplicación de IA”.
Mª Monserrat Cruz, decana de la Facultade de Ciencias Empresariais e Turismo, hace referencia a uno de los criterios que va a tener muy en cuenta el Gobierno central para decidir dónde coloca la sede: la Alta Velocidad pesará en la decisión. Cruz cree que la Agencia “é complementaria e necesaria para o noso tecido empresarial, engadindo valor ás sinerxías xa existentes entre empresas, o eido científico e académico e a aposta das administracións públicas”. La decana de Turismo menciona que la “tripla hélice investigadora, formativa e empresarial” está en Ourense, “a pouco máis de dúas horas de Madrid, que mellor ubicación que a nosa?”.
Laura Carballo es la decana de la Facultade de Relacións Internacionais, otro ámbito que no deja de crecer y que además estrenó su formación en Ourense este mismo curso. “As novas tecnoloxías son ferramentas fundamentais en todos os ámbitos, tamén nas relacións internacionais posto que impactan de cheo nas relacións de poder. Non só revolucionan a industria, senón tamén a actividade gobernamental e, en termos mais xerais, a gobernanza nas súas diferentes dimensións”, opina Carballo, que cree que la futura agencia “conectaría coa mención do noso grao en Xestión de Proxectos e Negocios Internacionais”.
En esta apuesta conjunta por Ourense, también se suma la Escola de Enfermería, que aunque funciona como “adscrita” a la UVigo (sin facultad propia), tiene mucho que decir. Milagros Fernández, la directora del centro, apunta que en el ámbito sanitario, la inteligencia artificial “ayuda a optimizar y mejorar recursos”. “En un momento en el que la salud digital marca tendencia, los avances en IA contribuirán a la transformación del modelo asistencial”, añade.
Julio Prada, decano de la Facultade de Historia, da, precisamente, una visión histórica de la provincia que la hacen merecedora de un organiso como este. “É esencial para unha provincia das características da nosa, na que a falta de oportunidades tense traducido historicamente en emigración, avellentamento demográfico e despoboamento”. Prada reivindica que “non se pode falar de cohesión e vertebración territorial e favorecer precisamente a espazos moito máis dinámicos. É o momento de pasar dos discursos aos feitos. E isto, neste caso, significa apostar por quen máis precisa de políticas de discriminación positiva”.
En la misma línea que Prada se manifiesta el noveno decano del Campus de Ourense, Xosé Manuel Cid, de la Facultade de Educación e Traballo Social. “As administracións públicas aínda teñen parte da débeda sen amortizar con Ourense, desde que en 1989 se elaborou un mapa de titulacións claramente discriminatorio con este campus, privándoo de estudos de carácter estratéxico para o desenvolvemento económico e tecnolóxico”. Cid cree que la futura Agencia “amortizaría moita desta débeda, e favorecería o desenvolvemento harmónico de moitos sectores sociais e económicos desta provincia interior. Creo que ademais, por unha vez, parece que toda a sociedade ourensá rema na mesma dirección”.
Ahora, la pelota está en el tejado de la Xunta, que deberá apostar por una candidata gallega: Ourense, A Coruña o Santiago.
Contenido patrocinado
También te puede interesar
Garantiza un mayor alivio fiscal
Alfonso Rueda promete “cooperación y estabilidad” a los empresarios de Ourense
IDENTIFICACIÓN POR ADN
El hombre hallado sin vida en As Caldas llevaba 48 horas muerto
SEGURIDADE VIARIA
Xunta e Pereiro de Aguiar melloran a seguridade de varias estradas
Lo último
ESTATUAS PROFETAS JEREMÍAS Y EZEQUIEL
Santiago recibe las esculturas del Pórtico de la Gloria tras 70 años fuera de la ciudad
PROGRAMACIÓN NAVIDAD 2025
El centro comercial Ponte Vella arranca su programación navideña con ocio, talleres y visitas mágicas
143 DÍAS EN EL MEDITERRÁNEO
España mantiene los días de pesca en 2026 tras acuerdo con la Unión Europea