Con el camión en Sheffield: "Foi a tormenta perfecta"

Crónica

Xulio Iglesias es un transportista ourensano que lleva seis años en Inglaterra dedicándose a este sector. “Isto vai ir a máis, os soldos non acompañan e os eventuais de Europa do Leste estanse marchando a Alemaña ou Noruega, onde non lles piden visado”, relata.

Xulio Iglesias Monteagudo, transportista ourensano en Inglaterra.
Xulio Iglesias Monteagudo, transportista ourensano en Inglaterra.

Xulio Iglesias Monteagudo, ourensano, lleva ya seis años en Sheffield (Inglaterra). Es probable que en noviembre, por circunstancias familiares, haga las maletas para regresar. Mientras, vive el conflicto del transporte desde dentro, ya que trabaja en el sector.

Monteagudo sabe de lo que habla. “Hai problemas de persoal no transporte en todos os sitios, pero en Reino Unido é maior que en ningún outro lugar. En España houbo mili ata o 2001 e aínda hai xente de 40 e 50 anos que sacou alí o carné. Tamén os sindicatos o axudaban a sacar e para os parados tamén era asequible. Pero aquí levan sen mili moitas décadas e non houbo facilidades. Iso sumouse á calidade de vida, que fai que os ingleses non queiran este sector e o brexit. Foi unha tormenta perfecta. Pero isto é só o principio”, advierte.

Él trabaja en BCA, una empresa dedicada a la subasta de vehículos. Es portacoches. Lleva desde 2015 en Inglaterra, pero antes ya se dedicaba a esto en España. Explica que antes del brexit “moitos condutores europeos viñan traballar de temporada, seis meses, facían cartos e volvían a Romanía, Bulgaria, Polonia… Pero agora hai moita burocracia para solicitar visa e eses eventuais, que chegaban un domingo e o luns tiñan traballo, agora prefiren ir a Alemaña ou Noruega, sen visados”.

La falta de combustible se debe a que los conductores de camiones cisterna necesitan el ADR, para conducir mercancías peligrosas, “e deses hai aínda menos”. También que se ha encarecido sacarse el carné. Con el certificado de aptitud profesional y el ADR “custa 6.000 euros”, y mucha gente joven “non o pode nin plantexar”.

Además, los sueldos están desplomados. “Eu gañaba máis hai 20 anos que agora. Os soldos do tranporte baixaron moito e a xente dorme fóra da casa e quere gañar ben. Eu miro aquí ofertas de traballo a diario e os soldos seguen sen variar pese á que está caendo. Isto como non cambie vai ir a máis, aquí e en Europa”, sentencia Iglesias.

A él, el brexit no le afectó, al contar ya con la residencia permanente, tras cumplir cinco años, y relata sus inicios: “Ao principio tiven que empezar en traballos nos que menos pagaban, polas noites… Pero logo dun ano xa fun escalando a empregos mellores”.

Contenido patrocinado

stats