Pilar Cernuda
LAS CLAVES
Sánchez, cuestionado por los suyos pero inamovible
François Ozon volve sorprender. Faino cunha proposta diferente que deixa ver, unha vez máis, a súa versatilidade creativa coa que se coloca nun lugar, en certo xeito, inclasificábel, algo ben interesante.
No canto de se acomodar nun nicho concreto -o do cine queer, por exemplo-, decide arriscar e aborda, desta volta, un tema distinto a todos os tratados anteriormente. Grâce à Dieu nada ten que ver con 8 femmes (2002) -un thriller inusualmente divertido-, nin con Jeune et jolie (2013) -un retrato incómodo dunha adolescente que nos traería á memoria outra, a Violette Noizière (1978), de Chabrol, interpretada por Isabelle Hupert- ou con Dans la maison (2012) -inquietante no contido e na forma de seu- e Une nouvelle amie, certamente fresca e luminosa. Tendo conta disto, quen compara a Ozon con Almodóvar ao poñer o foco no gusto polo travestismo que deixan ver ambos os dous cineastas a través dalgúns personaxes, está a simplificar bastante. Ozon non só é moito máis versátil, tamén ten unha visión crítica máis aceda, que arremete directamente contra a sociedade benpensante. Alén disto, non creo que Almodóvar sexa o director que Ozon ten en mente cando realiza un filme, mais outros ben diferentes como Buñuel ou Hitchcock. Do primeiro recolle o carácter incómodo que representan os personaxes dadas as situacións insólitas nas que o realizador decide colocalos. Do segundo, o suspense que podemos aprezar en Une nouvelle amie, Dans la maison ou L’amant double…
Agora ben, nesta ocasión o francés presenta un filme con vocación documental no que o rigor e a sobriedade son centrais. Grâce à Dieu faise eco dun caso de gran repercusión mediática en Francia: as denuncias de pederastia contra o reverendo Bernard Preynat e as acusacións de complicidade do arzobispo de Lyon, Philippe Barbarin, que ocultou os feitos durante anos e permitiu entón que Preynat seguise a traballar preto de nenos pequenos. Nada que ver entón co cinema queer no que Ozon podería encasillarse, principalmente por ser moi cómodo iso de dar cunha mina e explotala ata que non quede nada que extraer do seu interior. Hai quen o fai. Evidentemente non é o caso de François Ozon. Sabedor de que o mundo é moi ancho, o francés indaga sobre o que sucede ao seu redor para poder abordar diferentes temáticas e medrar como director con cada filme. Tanto é así que cando imos ver un traballo seu, endexamais temos claro que nos imos atopar na sala de cinema. Por iso nos gusta tanto, porque nos sorprende e seduce co seu xeito de narrar.
Creo que Ozon ten algo de “tramposo”. Gústalle xogar e descolocar o público. Grazas entón a el por nos brindar tan bos momentos nas salas. Momentos intensos, divertidos, inesperados, incómodos… Cine puro.
Contenido patrocinado
También te puede interesar
Pilar Cernuda
LAS CLAVES
Sánchez, cuestionado por los suyos pero inamovible
Itxu Díaz
CRÓNICAS DE OTOÑO
Hay que ir sacando la ropa de fiesta
Luis Carlos de la Peña
CAMPO DO DESAFÍO
Premios de arquitectura en Ourense
Fermín Bocos
Zapatero, cada vez más sombras
Lo último
"MIEDO, ANGUSTIA Y DOLOR"
Entre la ilusión de los niños ourensanos y el estrés de los renos en trineo
PRIMERA DERROTA EN EL PAZO
El COB paga carísimo un mal primer cuarto ante un Gipuzkoa muy acertado (77-89)