Arturo Maneiro
PUNTADAS CON HILO
El Prestige del Gobierno sanchista
Os coros galegos foron decisivos para o desenvolvemento do ideario galeguista no primeiro terzo do pasado século XX. Estas agrupacións de cultura, e rechamante presenza, teñen sido a manifestación dun ideario que emana dende as Irmandades da Fala, unha aposta de valor de seu polo noso. Co seu director e estandarte á fronte, cun xeito de proceder solemne nos recitais dos teatros e tamén cando pisan os distintos escenarios públicos permanentes de prazas e sinalados campos de festa, como o Palco da Alameda de Ourense ou o de Vilanova dos Infantes, que non faltan en numerosos puntos da xeografía do Antigo Reino de Galicia, son unha declaración dunha rica cultura popular e culta.
Son de Galicia
Acolle Ourense esta gran mostra na sala de exposicións da entidade bancaria Afundación na Praza Maior até comezos do próximo mes. É unha proposta do Consello da Cultura Galega que comisaría o Dr. Miguel Anxo Seixas, especialista en Castelao, exposición que trae Toxos e Froles (Ferrol, 1914), Cántigas da Terra (A Coruña, 1916), Coral De Ruada (Ourense, 1918), Cantigas e Agarimos (Santiago de Compostela, 1921), e o seu legado. Son trinta os paneis distribuídos polas paredes, con algún cartaz, como o que fixo Díaz Baliño para De Ruada, que preside a primeira sala e o folleto-cuadríptico institucional; ou o estandarte da compostelán, de 1923. Tamén está a bandeira da nosa, deseño do amentado artista e escenógrafo, quen lle engadiu dous lemas: “Terra a nosa” na banda da bandeira galega, e “máis que nós ninguén” na coroa do cáliz que centra o escudo de Galicia, que conforman para nós un sobranceiro ideario ancorado na historia que aínda podería remar... Con eles hai distintos elementos nas vitrinas, manuscritos, partituras, algunha medalla e instrumento musical, fotografías ou traxes. A elo engadese ademais unha fonte sonora, para degustar cos auriculares os cantos. E ponse de manifesto o poder dos arquivos e das hemerotecas para a historia contemporánea das publicacións na prensa. A labor de recollida dos retallos da historia das catro formacións e a súa selección é unha tarefa que vai máis aló do traballo etnográfico da vestimenta popular, pois abrangue a recollida e interpretación da música e as artes escénicas, baile e coreografía, e inclúe a actividade teatral. As súas accións, con viaxes e xiras neste compromiso de proxección exterior no que hai moito de filantrópico, convérteos en embaixadores da identidade cultural galega. Desfrutemos nesta terceira parada da itinerancia expositiva, iniciada a finais de 2018 na Coruña, e que xa pasou por Ferrol. As seguintes estacións serán Pontevedra e Vigo, rematando o periplo en Compostela avanzado o outono. E mentres, as agrupacións musicais tradicionais seguen a acompañaranos para amenizar as festas, como a de Santo Antonio a pasada semana. Neses días De Ruada estaba o mércores na praza do Vaticano para cantarlle “A Rianxeira” ao Papa arxentino. Onte foi a misa no mosteiro de Oseira e xantar posterior na carballeira de Casledo, con cantos dos Amigos da Coral arredor dela… Dende os grandes coros históricos pódese reconstruír un mundo e unha época.n
Contenido patrocinado
También te puede interesar
Arturo Maneiro
PUNTADAS CON HILO
El Prestige del Gobierno sanchista
José María Eguileta Franco
DIARIOS DO PASADO
Que nos fixo humanos?
Itxu Díaz
CRÓNICAS DE OTOÑO
Nada más navideño que una nueva ilusión
Gonzalo Iglesias Sueiro
Verdad o ficción
Lo último
A varios organismos
Honduras denuncia a Trump por injerencia en sus elecciones
ESTATUAS PROFETAS JEREMÍAS Y EZEQUIEL
Santiago recibe las esculturas del Pórtico de la Gloria tras 70 años fuera de la ciudad
PROGRAMACIÓN NAVIDAD 2025
El centro comercial Ponte Vella arranca su programación navideña con ocio, talleres y visitas mágicas